מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס שהתחיל את דרכו בישראל בתחילת 2021 חושף את אחד הקלפים החשובים שלו בקרב על כיסו וליבו של שוק היוקרה שעושה גם הוא את צעדיו הגדולים לעבר רכבים חשמליים. ג'נסיס GV60 הוא הקרוסאובר החשמלי הראשון אי פעם של ג'נסיס ולמעשה הרכב החשמלי הראשון של המותג שתוכנן מאפס כרכב חשמלי. הוא מתבסס על פלטפורמת E-GMP של תאגיד יונדאי-קיה, הנחשבת לאחת מהיותר מתקדמות כיום בתעשיית הרכב העולמית, ומצטרף לג'נסיס G80 החשמלית שהושקה לפניו ומחזיקה בתואר ״החשמלית הראשונה אי פעם של ג'נסיס״.
ג'נסיס GV60 הוא למעשה האח היוקרתי של קיה EV6 ויונדאי איוניק 5, וחולק איתם את אותה פלטפורמת E-GMP חשמלית ועוד כמה מכלולים.
הוא מציג מידות של 451.5 ס״מ אורך, 189 ס״מ רוחב, 158 ס״מ גובה ובסיס גלגלים נדיב של 290 ס״מ. בניגוד ל-G80 החשמלית שבה המעצבים של ג'נסיס שמרו על הגריל הגדול מלפנים המאפיין את היצע הדגמים של המותג, כאן הלכו על חרטום אטום כשבחלק התחתון יש גריל דֶּמֶה עם פתחי אוורור לקירור הסוללה.
צמד פנסי ה-Quad Lamps דווקא הצליח לשמור על מקומו בעיצוב החדש, אך קיבל טוויסט עדכני בשונה משאר הדגמים. מאחור הוא קיבל מראה קופה כשבקצה שלו ספוילר שחור עם תאורת לד רוחבית. וכרגיל בפינת ״בואו נתחכם בקורה C״, המעצבים של ג'נסיס הלכו על משהו שנראה כמו צורה של ברק. הוא יוצע עם חישוקי ״19 או ״21 בעיצוב חדש ואווירודינאמי. בג'נסיס לא פרסמו את נתון מקדם הגרר של ה-GV60, אך לפי העיצוב שלו אני מנחש שהוא מחזיר עודף מ-0.26, גם הודות לידיות הדלתות המוכמנות שצצות כשמתקרבים אליו. אגב, כמו באאודי e-tron, גם כאן תהיה אפשרות לקבל מצלמות במקום מראות בחלק מהדגמים.
ג'נסיס GV60 נחשף עם שלוש אפשרויות ליחידת הינע. גרסת הכניסה מפיקה 225 כ״ס ו-35 קג״מ ממנוע חשמלי אחד בלבד המותקן על הסרן האחורי. הגרסה מעליה מפיקה 314 כ״ס ו-60 קג״מ מצמד מנועים חשמליים, אחד על הסרן הקדמי והשני על הסרן האחורי. גרסת הקצה של הדגם מפיקה 429 כ״ס ו-60 קג״מ גם כן באמצעות צמד מנועים המאפשר הנעה כפולה, אבל בדגם הזה יש כפתור Boost על ההגה המעלה את ההספק ל-483 כ״ס ו-70 קג״מ למשך 10 שניות בלבד, מה שמאפשר לו נתון תאוצה של 4 שניות עגולות מעמידה ל-100 קמ״ש.
אגב, ביונדאי-קיה, חברת האם של ג׳נסיס, קיבלו החלטה מפתיעה כשלא הציגו דגם עם צמד מנועים המפיק 577 כ״ס הקיים בפלטפורמה וכבר הוצגה ב-KIA EV6 GT שמאיצה מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 3.5 שניות בלבד.
ל-מ-ר-ו-ת שמדובר ברכב חשמלי, בג׳נסיס הפתיעו עם פיצ׳ר ה-Drift Mode שמאפשר ליהנות קצת באמצעות העברת הכוח בין הסרנים.
ברצפת הג'נסיס GV60 הותקנה סוללה בקיבולת 77.4 קוט״ש המאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350 קילוואט (אין מטען כזה בארץ היום ויש בודדים ברחבי העולם) המאפשרת לה להגיע מ-10 ל-80 אחוז סוללה בתוך 18 דקות בלבד, או הטענה של 100 ק״מ נוספים בתוך כחמש דקות בלבד.
בג'נסיס מצהירים על טווח של 451 ק״מ בין טעינות בגרסת כניסה עם ההנעה האחורית, 400 ק״מ בגרסת הביניים עם ההנעה הכפולה ו-368 ק״מ בגרסת הקצה, גם היא עם הנעה כפולה.
בתוך תא הנוסעים המעצבים של ג'נסיס עשו עבודה הרבה יותר טובה, כשבחרו לעצב את כל סביבת הנהג מאפס, כמעט ללא זכר לזו שפגשנו בדגמים הקיימים. יש צמד מסכים עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה שזכתה לעיצוב עדכני ואפילו הגה חדש לחלוטין. אבל מי שגונבת את ההצגה ללא צל של ספק היא ידית ההילוכים המתהפכת ב-180 מעלות, ה-Crystal Sphere. כשהג'נסיס GV60 כבוי, הידית מתפקדת כתאורת אווירה ועם הפעלת הרכב היא כאמור מתהפכת ב-180 מעלות ומשמשת כידית ההילוכים. התכונה השנייה הכי מעניינת בג'נסיס GV60 היא האפשרות לפתוח אותו באמצעות זיהוי פנים והנעה עם טביעת אצבע בלבד.
ג'נסיס GV60 עתיד להגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2022.
תמונות: ג'נסיס
[…] קצת אחריה וגם כן במהלך הרבעון הראשון של 2022, ינחת כאן ג׳נסיס GV60, הרכב החשמלי הראשון אי פעם של המותג שתוכנן מאפס כרכב […]