פולקסווגן חשפה את הגולף R החדשה עם 315 כ״ס ו-4.7 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש
loader image

גולף R החדשה נחשפת, החזקה ביותר שיוצרה אי פעם

קריאה

חיוך מקצה לקצה

הקטע הכי מרגש עבור כל חובב רכב, כשפולקסווגן משיקה דור חדש של הגולף האייקונית, הוא חשיפת גרסת ה-GTI וכמובן גרסת הקצה, הגולף R. הפעם, בדור השמיני, ההאצ׳בק הקומפקטית זוכה לגרסה השרירית ביותר שלה אי פעם, אם לא לוקחים בחשבון את הגולף W12 האימתנית שיוצרה לצרכי כיף בלבד ולא הגיעה לייצור סדרתי.

כבר כשפוגשים אותה בפעם הראשונה, קשה מאוד להתבלבל. בפולקסווגן התאמצו מאוד כדי שחלילה לא תחשבו שמדובר ב-GTI. הכונסים בפגוש מקדימה גדלו ומאחור היא קיבלה כנף בשני צבעים, מפלטים של אקרפוביץ׳ כאופציה וחישוקי ״19 עם קליפרים כחולים וכמובן, הלוגו R.

היא קיבלה את מנוע הטורבו EA888 שפותח ע״י אאודי, בנפח 2.0 ליטרים המפיק 315 כ״ס ומומנט מירבי של 42.8 קג״מ כבר ב-2,100 סל״ד. מדובר בתוספת של 27 כ״ס ביחס לגולף R הנוכחית. אגב, באאודי הצליחו לחלץ ממנו גם 400 כ״ס, אבל עזבו את זה כרגע. תתמקדו.

נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש עומד על 4.7 שניות (עם התיבה האוטומטית), 1.1 שניות פחות מהמתחרה הישירה שלה בארץ, הסיוויק Type R שלה 4 סוסים נוספים. המהירות המקסימלית אגב, הוגבלה אלקטרונית ל-250 קמ״ש. המנוע של הגולף R שודך לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים השולחת את הכוח לכל ארבעת הגלגלים באופן קבוע כסטנדרט. אבל… אתם יושבים? הוא יגיע גם בגרסה ידנית! כן, כן, י-ד-נ-י-ת! עכשיו תחזיקו אצבעות שצ׳מפיון מוטורס יביאו את הגרסה הזאת לארץ 🤞🤞

בגולף R החדשה יש לא פחות משישה מצבי נהיגה: Comfort, Sport, Race, Individual, Special וגולת הכותרת, מצב דריפט ייעודי ששולח את מרבית הכוח לגלגלים האחוריים. ובדומה לכפתור הייעודי שנמצא על ההגה בדגמי ה-RS של אאודי, פה יש כפתור R שמאפשר לכם לעבור בין מצבי הנהיגה השונים. אבל כאן לא מסתיימת חוויית הנהיגה שמצפה לכם. בפולקסווגן ציידו אותה בשלל מערכות וטכנולוגיות שאמורות להעלות חיוך על פניו של כל חובב נהיגה ושמו דגש בכל המקומות שצריך. מערכת ה-Dynamic Chassis Control יודעת לכייל את המתלים בזמן אמת, תוך כדי שהיא מתייעצת עם מערכת ההיגוי, בקרת המשיכה וה-4Motion AWD, שצוידה בדיפרנציאל אחורי שיודע להעביר את הכוח לגלגל שהכי צריך אותו בכל רגע נתון. מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים טכניים, הדיפרנציאל החכם הזה יהפוך את הפניות שלכם להרבה יותר מעניינות ויציבות ויפחית מצבים של תת היגוי. הגולף R גם הונמכה ב-2 ס״מ ביחס ל-GTI מהדור הקודם, כשהמתלים והמוט המייצב הוקשחו ב-10% ביחד לגולף R הקודמת.

בכל הקשור לעיצוב תא הנוסעים, בגולף R הלכו על אסכולת דגמי RS של אאודי: סמלים של R בנדיבות ובכל פינה, בטח על ההגה הקטום. מושבי באקט ספורטיביים מעור נאפה יחזיקו אתכם היטב בזמן שתיהנו מכל הטוב שיש לגולף R להציע, ויש לה הרבה. כשתתיישבו על מושב הנהג תגלו את לוח השעונים הדיגיטלי בגודל ״10.2 וצג מולטימדיה בגודל ״10 התומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ותאורת אווירה עם 30 צבעים. הצ׳קליסט של קישוטי הספורט ממשיך עם דוושות בגימור מתכת וגימורים בגימור דמוי סיבי פחמן על הדשבורד.

עדיין לא ברור מתי הגולף R צפויה להגיע אלינו ולהתחרות על האדרנלין והחיוך שלכם מול הסיוויק Type R והפורד פוקוס RS, אבל לפי מה שפולקסווגן פרסמו, היא תראה אותן בעיקר במראה.

תמונות: פולקסווגן

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו