טויוטה משיקה ביפן את היאריס קרוס שנה לפני אירופה ✎ CarBlog.co.il
loader image

טויוטה משיקה ביפן את היאריס קרוס, SUV קומפקטי

קריאה

באה לחזק

אחרי שהציגה לעולם את הקורולה קרוס, טויוטה מחזקת את קטגוריית ה-SUV שלה ומשיקה ביפן את היאריס קרוס, קרוסאובר קומפקטי (Sub Compact), כשנה לפני ההשקה באירופה וככל הנראה גם בישראל. היאריס קרוס ישווק ביפן עם שני מנועים, 1.5 בנזין 3 צילינדרים, 118 כ״ס ומומנט מירבי של כ-14.7 קג״מ, המוכר לנו מהיאריס החדשה, עם הנעה קדמית או לכל ארבעת הגלגלים. הגרסה הנוספת היא הדור הרביעי של ההנעה ההיברידית של טויוטה, המשלבת מנוע חשמלי בהספק של 79 כ״ס עם 1.5 ליטר בנזין המפיק 90 כ״ס. הגרסה ההיברידית מגיעה עם הנעה קדמית כסטנדרט, או הנעה כפולה (E-Four) באמצעות מנוע חשמלי בציר האחורי, AWD-i.

הכל במידה

היאריס קרוס מבוססת גם היא על פלטפורמת TNGA של טויוטה ומציגה מידות של 418 ס״מ אורך, 175 ס״מ רוחב ו-156 ס״מ בגובה. בסיס הגלגלים עומד על 256 ס״מ. קומפקטית הכי קומפקטית שיש. תא המטען בגרסה הרגילה ייתן לכם 390 ליטרים, עם אופציה לפתיחה וסגירה חשמלית. היאריס קרוס, כמו היאריס הרגילה, מיוצרת במפעל של טויוטה בצרפת. המעצבים של טויוטה מספרים שהיאריס תוכננה לניצול מקסימלי של המרחב (קונספט חדשני, הא?) כשבמרכז הקונסולה מסך מולטימדיה התומך באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. שאר העיצוב הפנימי די זהה ליאריס החדשה הרגילה.

שטח זה לא השטח שלה

העיצוב החיצוני הוא קצת בסגנון בייבי RAV4. שני פסים על מכסה המנוע וגג שחור כאופציה נותנים לה לוק צעיר, אבל קשוח. בטויוטה לא פספסו קשתות בצבע שחור מעל הגלגלים במסגרת הצ׳קליסט לעיצוב קרוסאובר. חישוקים בגודל של עד ״18 תורמים את החלק שלהם למראה ה-SUV הקטן והנכון. בפנים היא מאוד דומה ליאריס הרגילה, כמה מפתיע, כשבין השינויים אפשר למצוא בורר מצבי נהיגה לחול, בוץ וסלעים. תכל׳ס, לא מומלץ לאתגר את היאריס באף אחד מהמצבים הללו, אולי שביל כורכר ליד הבית, כשהיא מחוברת ללנד רובר או רנגלר מקדימה, just to be on the safe side.

כדאי: מצב Rock N' Roll. פחות כדאי: Rock & Dirt

איבזור הבטיחות לא קופח ביחס ליאריס הרגילה ומציע בין השאר את חבילת Toyota Safety Sense, עמוסת המערכת האקטיביות, האוטונומיות, ההתרעות והסיוע לנהג בעת הצורך.

נכון לכתיבת שורות אלה, עוד אין צפי להגעת היאריס קרוס לישראל, אבל אני במקומכם משאיר את היומן נקי באמצע 2021… כשהיא תגיע, היא תצטרך להתמודד עם מתחרות פופולאריות לא פחות כמו היונדאי וניו, ניסאן ג׳וק, סקודה קאמיק, פיג׳ו 2008 וכמובן הקיה סטוניק.

תמונה משפחתית: Yarid Hybrid, Yarid GR, Yaris Cross Hybrid

צילומים: Toyota Newsroom

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו