פיג׳ו e2008, ג׳יפון SUV חשמלי של נוחת בישראל - CarBlog
loader image

e2008, החשמלית הראשונה של פיג׳ו בישראל

קריאה

המהפכה הצרפתית

את המותג פיג׳ו בשנת 2020 אפשר לסכם במילה אחת: ״משתדלים״. אפילו משתדלים מאוד. למרות שהקוריאניות והיפניות פגעו במערכת היחסים של הישראלים עם המותג הצרפתי העממי שזכה, לפעמים בצדק, ב״דעות קדומות״ לגבי האמינות שלו, בעיקר בכל הקשור בבעיות חיווט וחשמל. אבל נראה שמישהו שם בקונצרן PSA הרים את הכפפה, והחל מיולי 2020 הקונצרן המשותף שהתמזג עם FCA (פיאט-קרייזלר-ג׳יפ) קיבל את השם סטלנטיס (Stellantis), שפירושו בלטינית ״לזרוח עם הכוכבים״. זה לא ישנה לכם את החיים, אבל סתם, שתדעו.

״הופה! השקיעו בסרט״

מתחברים לשקע

אז עוד לפני שהפכו לחלק מהתאגיד החדש, בפיג׳ו הבינו מהר מאוד לאן העולם הולך וכבר לפני כמה שנים החלו בתהליך חישמול הרכבים שלהם. ולאחר שחיברו לשקע את ה-e208, הסופר מיני הפופולארית בעלת השורשים של ה-205 וה-206, בפיג׳ו משיקים כעת, זמן קצר לאחר ההשקה בעולם, את ה-e2008 החשמלית ומכניסים אותה הישר לקטגוריית ה-SUV הקומפקטיים הדחוסה והעמוסה, שם היא תפגוש את ה-MG ZS EV, ה-GAC GE3, ניסאן ליף וממש בקרוב יושקו גם יונדאי קונה וקיה נירו על טהרת החשמל. דחוס כבר אמרנו?

ה-e2008 מתבססת על פלטפורמת e-CMP החדשה של קבוצת PSA, עוד לפני שהתחתנה ושינתה את שמה, ממנה היא כבר ייצרה כ-13 דגמים למותגים השונים של הקבוצה (Peugeot Citroën, DS, Opel ו-Vauxhall באנגליה).

עיצוב

מבחוץ, ה-e2008 דומה לחלוטין לגרסה ״הרגילה״ עם מנוע הבעירה הפנימית, מלבד סמלים עם האות e פה ושם וקווים שונים בגריל הקדמי. אה, וגם הלוגו של האריה מקדימה קצת שונה, אבל בזה כבר ממש קשה להבחין. גם מבחינת המידות ופנים הרכב לא נרשמה דרמה גדולה, מלבד ההתאמות הנדרשות בלוח השעונים ובידית ההילוכים. סרט המדידה מראה נתונים קלאסיים ל-SUV קומפקטי: בסיס גלגלים של 261 ס״מ, 4.30 מ׳ אורך ו-1.77 מ׳ רוחב. בתא המטען יש שני תאים המספקים יחד נפח אחסון של 434 ליטרים. לא רע בכלל.

ההבדל הבולט ביותר מבחינה פרקטית, הוא שבגרסה החשמלית תיאלצו להיפרד מהגלגל הרזרבי לטובת ערכת ניפוח. לא נורא, הוא גם ככה רזרבי. או כמו שקוראים לזה היום ״חליפי״. כבר כשפוגשים את ה-e2008 מהחזית, רואים את הניבים שהפכו לחלק מרכזי בשפת העיצוב החדשה של המותג. הגריל (שאין בו צורך כמובן…) צויד בפלסטיקים ורטיקליים שנראים כמו שיניים, ועם שלישיית פנסי הלד הם משלימים מראה אימתני של מופסה בימיו הגדולים.

מהצד, המעצבים של פיג׳ו בחרו להבליט בצורת ״חיטוב משולש״ חצי מהדלת הקדמית וחצי מהאחורית, מה שמעניק לרכב חיטוב מעניין כשמביטים בו מהזווית הנכונה. מאחור הוא מזכיר לי קצת את החלק האחורי של דגמי פיג׳ו משנות ה-80, עם ריפרור לחלק האחורי המרובע שאיפיין לא מעט מהדגמים של היצרנית הצרפתיה בימים שדוראן דוראן שלטו במצעדי הפזמונים והווקמן היה הגאדג׳ט הנחשק והאולטימטיבי מכולם. חישוקי ״16 או ״17 משלימים את הלוק הנכון והעכשווי.

מבט מהצד עם ״חיטוב המשולש״ בדלתות

טווח וסוללה

ה-e2008 צוידה בסוללה בעוצמה של 50kWh עם טווח מוצהר של כ-320 ק״מ. אם תורידו משהו כמו 15-20% תגיעו לטווח הריאלי שלה בנהיגה ״נורמלית״ ישראלית ממוצעת. מנוע חשמלי בהספק של 136 כ״ס ומומנט של 26.5 קג״מ מזניקים אותה מעמדת הטעינה ל-100 קמ״ש ב-9.3 שנ׳, 1.1 שנ׳ יותר מחברתה למשפחת לובינסקי, ה-MG ZS EV הפופולארית. המהירות המקסימלית אגב, מוגבלת ל-150 קמ״ש, כך שאין לכם מה למהר. 

״תן לי אותה as is בלי שום תוספות״

ב-e2008 ניתן לבחור בין כמה מצבים של בלימת טעינה המחזירה אנרגיה לסוללה, אבל חסרה את האופציה לנהיגה באמצעות דוושה אחת (e-Pedal). עם מטען DC מהיר, ייקח לכם בערך חצי שעה להטעין 80% מהסוללה, במידה והצלחתם לרוקן איכשהו לרוקן אותה. על טעינה מלאה באמצעות מטען AC בהספק של 7.4kW תצטרכו כבר לישון לילה שלם או יום עבודה מלא של 8 שעות. אגב, מטען ביתי בהספק של 11kW יקצר את זמן הטעינה לחמש שעות בלבד וגם ייתן לכם לא מעט שקט בכל הקשור לשינויי מתח ושמירה על חיי הסוללה.

עיצוב פנים

מבפנים ה-e2008 זהה, כמה מפתיע, באופן מלא לגרסה עם מנוע הבעירה הפנימי הרגיל, מלבד פיצ׳רים הקשורים בניהול המנוע והסוללה. הדובדבן שבקצפת הוא כמובן לוח השעונים הדיגיטלי, i-Cockpit 3D המאפשר לראות את המידע הרלוונטי ביותר בתצוגת שכבות תלת מימד. זה משהו שקשה להבין בתמונות או וידאו, אז פשוט קפצו אל אולם התצוגה הקרוב ותבינו לבד. אבל רגע, יש פה גם חלק שהוא קצת מבאס. בפיג׳ו עשו פאדיחה קטנה בכל הקשור לכיוונון ההגה לגובה, ובלא מעט מהזוויות שלו, הוא פשוט מסתיר את לוח השעונים. איך אומרים בכדורגל: ״התבארטז להם״. פביאן בארטז, זוכרים?

המושבים נוחים ומרווחים עם מראה ספורטיבי עם שילוב של בד ועור. החומרים בסה״כ נעימים ורק בדלתות יש תחושה של פלסטיק זול יחסית. בקונסולה יש לא מעט מקומות אחסון כולל תא נסתר שנפתח ומאפשר להעמיד את הסלולארי בצורה נוחה ויציבה. שקע USB רגיל עוד אחד מסוג Type C ידאגו שה-WAZE והספוטיפיי שלכם לא יהיו רעבים אף פעם! הבחירה להחביא את כפתורי המזגן בתוך מסך המגע קצת תמוהה, כפתורי חוגה פשוטים היו עושים את העבודה בצורה נוחה ואינטואיטיבית יותר. 

אבל איך מישהו אמר לי פעם: ״הדבר הראשון שישראלי עושה כשהוא קונה רכב זה להפעיל את המזגן, לכוון אותו על Low ולא לגעת עד שמוכרים״. ואם כבר מזגן ושמש ישראלית, אז אם תסתכלו למעלה תוכלו ליהנות מגג פנורמי עם וילון הצללה. המערכת אגב, בגודל 10 אינץ׳, תומכת ב-Apple Carplay ו-Android Auto. ויו לה פראנס!

״וככה זה נראה לפני מסיבת במבה״ (צילום: רונן טופלברג)

בטיחות

ה-e2008 ברמת גימור ״פרימיום״ מגיעה עם מערכת בלימה אוטונומית עד 140 קמ״ש, בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה ונסיעה מ-0 קמ״ש, מערכת לשמירה על הנתיב, זיהוי תמרורים, התראה בפני עייפות הנהג, בקרת יציבות, 8 כריות אוויר, הפעלה אוטומטית של תאורת הרכב והמגבים, התרעת סכנת התנגשות מלפנים, עוגני איזופיקס, התרעת אי חגירה מלפנים ומאחור, התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי. מספיק, לא?

סיכום ומחיר

בקבוצת לובינסקי בחרו כרגע לשווק את ה-e2008 ברמת גימור אחת, ״פרימיום״, עם תג מחיר של 164,990 ש״ח. בתמורה למחיר הזה מקבלים אחריות מלאה ל-3 שנים או 100,000 ק״מ ו-8 שנים או 160,000 ק״מ אחריות לסוללה. במהלך תקופת ההשקה, הרוכשים יקבלו עמדת טעינה במתנה, לא כולל את עלות ההתקנה עצמה. ה-e2008 תהיה הזדמנות עבור פיג׳ו לשים מאחור סוגיות אמינות, בגלל שכמעט כל המכלולים המפוקפקים שהקנו לה את ה״אמינות״ הזאת, לא נמצאים כלל ב-e2008. סעו בזהירות.

בא לכם נסיעת מבחן? הנה, השקענו בלינק

9 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו