סאנגיונג רקסטון 2021 החדש בישראל לאחר מתיחת פנים רצינית
loader image

סאנגיונג רקסטון החדש בישראל לאחר מתיחת פנים

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > סאנגיונג רקסטון 2021 (מתיחת פנים)

עלה בסולם

שלדת סולם. צמד מילים שכל חובב שטח אמיתי תמיד נרגש לשמוע. בשנים האחרונות הפלטפורמה הישנה והמוצלחת הזאת החלה לפנות את מקומה בשל הצורך המתמשך של היצרניות לחסוך במשקל הרכב כחלק מהמעבר למנועים קטנים ויעילים יותר. אבל עדיין, דגמים מיתולוגיים ששרדו את מבחן הזמן נשארו צמודים לפלטפורמה הזאת, כמו טויוטה לנד קרוזר, מרצדס G-Class, סוזוקי ג׳ימני, איסוזו די מקס החדש ועוד.

דגם נוסף שנמצא ברשימה המכובדת הזאת הוא סאנגיונג רקסטון, שעבר מתיחת פנים ומגיע לישראל באמצעות חברת טלקאר, כשהוא שומר על שלדת הסולם שלו, מסוגל לגרור 3,000 ק״ג ומהווה אלטרנטיבה לא רעה בכלל בקטגוריית השבעה מקומות עבור משפחות שיותר מעניין אותם איפה מטיילים בסופ״ש מאשר איזה סמל מתנוסס להם בחזית.

סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון

המראה של הסאנגיונג רקסטון החדש קצת מזכיר את היונדאי פאליסייד שגם כן עשה עלייה לאחרונה. החזית והחלק האחורי עוצבו מחדש, הצטיידו בתאורת לד, חישוקי ״18 קלים ושמרו על המראה הקשוח שלו. מבפנים הוא התחדש במערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' התומך בעברית וב-Android Auto ו-Apple CarPlay ויש גם אפליקציות חניה ו-Waze בהתקנה מקומית.

עוד ברשימת האבזור כסטנדרט: כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, פתחי אוורור ליושבי השורה השנייה וגם השלישית (פרס יקיר המועצה לשלום הילד בדרך) ועוד. רמת האבזור הגבוהה מוסיפה בין השאר מושבים מתכווננים חשמלית מלפנים כולל זיכרון לנהג, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, מושבי עור ומרים שמשות.

סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון

מנוע

מלפנים הותקן מנוע טורבו דיזל 2.2 המפיק 202 כ״ס, 21 כ״ס יותר מהדגם היוצא. המומנט המירבי עומד על 45 קג״מ בין 1,600-2,600 סל״ד וכל הכוח עובר באמצעות תיבת 8 הילוכים אל הגלגלים האחוריים, המזניקים אותו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 10.7 שניות. להשלמת חווית השטח ניתן לשלב גם את הגלגלים הקדמיים באופן אלקטרוני לפי הצורך ויש גם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית. תיבת ההילוכים של הסאנגיונג רקסטון החדש מותקנת גם בבדגמי יונדאי, קיה וג׳נסיס ומופעלת באמצעות בורר Shift-by-Wire לראשונה בדגם הזה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 8.5 ליטר ל-100 ק"מ לפי תקן WLTP.

סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון

בטיחות

סאנגיונג רקסטון החדש תוכנן עם מבנה ש-81.7% מלוחות הפלדה שבו עשויים מפלדה המאופיינת בחוזק גבוה מהממוצע, צפיפות גבוהה ויכולת פיתול גבוהה, כדי להפוך את תא הנוסעים לבטוח יותר. כבר בגרסת הכניסה EX תקבלו 9 כריות אוויר ועוד שלל מערכות בטיחות וביניהן התרעה מפני התנגשות מלפנים, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגע, התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים, התרעה מפני עייפות נהג ועוד.

אם תוסיפו עוד 37,000 ש״ח עבור רמת הגימור פרימיום, תקבלו גם תיקון היגוי אקטיבי ושמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה מפני רכבים הנמצאים בשטח מת כולל מניעת מעבר נתיב, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור ועוד.

סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון

צ׳ק אאוט

סאנגיונג רקסטון החדש בגרסת הכניסה EX ישווק עם תג מחיר של 249,900 ש״ח. הגרסה המפוארת יותר, פרימיום, כבר דורשת צ׳ק גדול יותר (מי כותב היום צ׳קים?) ע״ס 286,900 ש״ח. קיה סורנטו החדש, המתחרה הגדול ביותר של הרקסטון, מגיע גם הוא מבית טלקאר, כשהגרסה ההיברידית נטענת שלו (פלאג-אין) עולה כ-290,000 ש״ח, ו… יש לה לוגו קיה מלפנים. אמנם אין לו את יכולות השטח המרשימות יחסית של הרקסטון, אך בהחלט מדובר בדגם מוצלח ואהוב וגם לגיטימי בעיני הישראלים המיינסטרימי הממוצע. מתחרה נוסף הוא הבן דוד של הסורנטו, יונדאי סנטה פה החדש שעבר מתיחת פנים משמעותית מאוד עולה כ-10,000 ש״ח יותר מגרסת הפרימיום של הרקסטון, אך הוא ״נופל״ ממנו בדיוק באותן נקודות כמו הסורנטו. במהלך חייו בישראל הסנגיונג רקסטון מכר כמעט 2,000 יחידות ומוכיח הלכה למעשה שכשמדובר במותגים קוריאנים – יש מספיק מקום לכולם.

סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו