סופסוף גם אצלנו: קיה סורנטו 2022 החדש, לראשונה גם בגרסת פלאג אין
loader image

סופסוף גם אצלנו: קיה סורנטו 2022 החדש

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > קיה סורנטו 2022 (דגם חדש)

הופעה מחשמלת

חברת טלקאר, יבואנית קיה בישראל, מנחיתה בישראל את הדור הרביעי של קיה סורנטו שהושק בשנה שעברה בעולם ולמעשה מחזיק בתואר ה-SUV הגדול ביותר של המותג בישראל, לפחות עד שיום אחד ינחת כאן גם הטליורייד במהרה בימינו (תחזיקו אצבעות).

הקיה סורנטו החדש מגיע לקטגוריה עמוסה בהרבה מזו של הדור הנוכחי, כשרק לאחרונה הצטרפו אליה הסובארו איבולטיס, טויוטה היילנדר וכאמור היונדאי סנטה פה החדש לאחר מתיחת פנים משמעותית וגם היונדאי פאליסייד.

קיה סורנטו 2021 החדש

הקיה סורנטו החדש מבוסס על הפלטפורמה החדשה של יונדאי-קיה, ומגיע אלינו עם שלל יחידות הנעה המבוססות על מנועי ה-Smartstream החדשים, בעלי השילוש הקדוש: יותר נצילות, יותר חסכון, פחות זיהום, ולראשונה יוצע גם בגרסה היברידית והיברידית נטענת.

העיצוב החיצוני מיישר קו עם השפה החדשה של קיה, עם גריל ״אף הנמר״ ומראה חטוב יותר עם קווים חדים ביחס לדגם היוצא והמעוגל יחסית. באורך הוא צמח בסנטימטר שלם ל-481 ס״מ, רוחבו 190 ס״מ (+1 ס״מ), בסיס הגלגלים הנדיב עומד על 281.5 ס״מ (+3.5 ס״מ) ומרווח הגחון, במידה ותהיתם, עומד על 17.4 ס״מ. נפח תא המטען כששורת המושבים השלישית מקופלת, עומד על 821 בגרסאות הדיזל והבנזין, 813 בגרסה ההיברידית ו-809 בגרסה ההיברידית נטענת. נפח תא המטען כששורת המושבים השלישית מקופלת, עומד על 821 בגרסאות הדיזל והבנזין, 813 בגרסה ההיברידית ו-809 בגרסה ההיברידית נטענת.

קיה סורנטו 2021 החדש

חלל הנוסעים בפנים הוא קיה קלאסי: הפלסטיק שולט ביד רמה, משטחי מגע רכים ועטופים בעור דמה, עיצוב סופר פרקטי עם הרבה חללי אכסון, כולל כיס כפול מאחורי מושב הנהג והנוסע מלפנים. הידיות לפתיחת הדלת גדולות ונוחות לתפעול וסביבן עיטורי מתכת, מחזיקי הכוסות בדלתות השורה השניה עוצבו בצורה מאוד נוחה לנוסעים, מערכת המולטימדיה בגודל ״10.25 יראה לכם מוכר מהקיה סלטוס והוא מגיע מהמפעל כשהוא דובר עברית מלאה, עם Waze ופנגו מובנים ותמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. יש גם לא פחות משישה שקעי USB, כולל לנוסעים בשורת המושבים השלישית וגם שני שקעי 12v. פתחי האוורור האנכיים מלפנים עוצבו בצורה ״מפוצלת״ ומעניינת, כשניתן לכוון את החלק העליון והתחתון בנפרד. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ״12.3 הוא אותו אחד שפגשתם ביונדאי סונטה החדשה וביונדאי סנטה פה החדש, והוא ברזולוציה יפה בסה״כ ביחס לקטגוריה ולפניו מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה. המושבים בגרסה ההיברידית שפגשתי באולם התצוגה היו בד משולב עור, והם נוחים ומפנקים, כנ״ל גם למושבים בשורה השנייה. המושבים בשורה השלישית יתאימו בעיקר לילדים ולכאלה שמחזירים עודף מ-1.80 מ׳. בקונסולה המרכזית יש לא מעט שימוש באלומיניום, ידית ההילוכים SBW מזכירה את זו שפגשתי בדגמי ג׳נסיס, רק ללא החלק היוקרתי של הקריסטל, ולידה תמצאו את כפתור בורר מצבי הנהיגה, בקרת הירידה במדרון, בלם היד החשמלי ועוד.

הגרסה ההיברידית נטענת מוסיפה גם חימום ואוורור במושבי העור מלפנים המתכווננים חשמלית, וילונות בשורה השניה, תאורת לד פנימית, גג פנורמי נפתח, תאורת לד גם מאחור, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 היקפיות ועוד.

קיה סורנטו 2021 החדש

החדשות הכי טובות הן שכל גרסאות הקיה סורנטו החדש מגיעות עם ציון בטיחות 8 מקסימלי, כולל התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, שבע כריות אוויר כוללת אחת מלפנים בין הנוסע לנהג, מערכת BVM המקרינה וידאו לייב של השטח המת שראינו בדגמי ג׳נסיס, בסונטה ובסנטה פה בדגם ההיברידי נטען בלבד (אומר זאת שוב: הפיצ׳ר הכי גאוני שקיים כיום בתעשיית הרכב העולמי לדעתי), מניעת התנגשות מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה מפני עייפות נהג, מערכת LFA שולטת במהירות הרכב כולל בלימה במידת הצורך, אל מול הרכב מלפנים, מערכת המונעת את פתיחת הדלתות במקרה ורכב מתקרב עלול לסכן את הנוסעים, ועוד ועוד… ציון 8, נו? בקיה טוענים גם שהמרכב החדש של הסורנטו מיוצר מתערובת של פלדה ואלומיניום המאפשרת למקסם את קשיחות הפיתול של המרכב ואף לחסוך כ-54 ק״ג ביחס למרכב בדגם היוצא.

קיה סורנטו 2021 החדש

הגענו לחלק המעניין: כאמור, הקיה סורנטו החדש יוצע לראשונה עם גרסאות היברידיות והיברידיות נטענות וגם דיזל ובנזין בלבד. נתחיל מהפחות מזהמים: הקיה סורנטו היברידי נטען צויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר הזרקה ישירה, המפיק 180 כ״ס ומומנט מירבי של 27 קג״מ עם טכנולוגיית תזמון פתיחת שסתומים משתנה ברציפות (CVVD) ששודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית, לצד מנוע חשמלי בהספק של 91 כ״ס ומומנט מיידי של 31 קג״מ. ההספק המשולב עומד על 265 כ״ס ומומנט של 35.7 קג״מ שמזניקים אותו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.4 שניות. סוללת ליתיום יון פולימר בקיבולת 13.8 קוט״ש מאפשרת נסיעה על חשמל בלבד לטווח של 70 ק״מ לפי תקן WLTP, תורידו מזה משהו כמו 20-25% ותגיעו לטווח בפועל שהוא עדיין מספיק לחלוטין.

הגרסה ההיברידית שפגשתי באולם התצוגה (בתמונה) משלבת בין אותו מנוע בנזין של הגרסה ההיברידית נטענת, ששודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית, עם מנוע חשמלי המפיק 60 כ״ס ומומנט מיידי של 26.9 קג״מ. ההספק המשולב עומד על 230 כ״ס ו-35.7 קג״מ וכל זה מספיק כדי להזניק את הגרסה ההיברידית של הקיה סורנטו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.6 שניות, עד למהירות מירבית של 193 קמ״ש.

עבור חובבי הדיזל (יש עדיין כאלה?) הקיה סורנטו החדש מגיע עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.2 ליטרים מבלוק אלומיניום שחוסך 19.5 ק״ג ביחס למנוע של הדגם הנוכחי. הוא מפיק 202 כ״ס ומומנט מירבי של 45 קג״מ כבר ב-1,750 סל״ד. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (רטובים) המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד, ו-9 שניות עגולות זה מה שלוקח לו כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ״ש.

גרסת הבנזין כוללת מנוע בנפח 2.5 ליטרים שנבנה סביב גוף מאלומיניום בהספק של 180 כ״ס ו-23.7 קג״מ ב-4,000 סל״ד. הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 10.1 שניות, עד למהירות של 190 קמ״ש.

צ׳ק אאוט

על הנייר, יש לקיה סורנטו את כל מה שצריך כדי להפוך ללהיט: סמל של קיה בחזית, קטגוריה צומחת, מגוון יחידות הינע ומחירים, תמורה לא רעה לכסף. רק חבל שהוא לא מגיע לכאן עם מושבי קפטן כאופציה. מצד שני, במהלך השנה האחרונה כמות המתחרים עלתה בקצב אקספוננציאלי: סקודה קודיאק, פיג׳ו 5008, מיצובישי אאוטלנדר החדש שצפוי להגיע אלינו במהלך השנה גם כן עם שבעה מקומות, סובארו איבולטיס, וצמד הקוריאניות הבנות דודות: יונדאי פאליסייד ויונדאי סנטה פה.

קיה סורנטו 2.5 ל' בנזין URBAN הנעה קדמית234,900 ₪
קיה סורנטו 2.2 ל' טורבו דיזל URBAN הנעה קדמית244,900 ₪
קיה סורנטו היברידי 1.6 ליטר טורבו בנזין הנעה קדמית 259,900 ₪
קיה סורנטו היברידי נטען 1.6 ליטר טורבו בנזין הנעה כפולה AWD289,900 ₪

תמונות: יצרן

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו