סלון יוקרתי: ג'נסיס G80 הגיעה לישראל, מכונית המנהלים של מותג היוקרה מקוריאה
loader image

סלון יוקרתי: ג'נסיס G80 הגיעה לישראל

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > ג׳נסיס G80 (דגם חדש)

יוקרה חדשה

מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס מגיע לישראל עם שלושה דגמים בשלב זה: GV80, ה-SUV הראשון אי פעם של המותג, G90, ספינת הדגל המפוארת של המותג שמתחרה בקטגוריה של המרצדס S-Class, אאודי A8 ו-BMW סדרה 7 והסדאן היוקרתית G80 שהגיעה לכאן כדי לתת פייט לאאודי A6, מרצדס E-Class, לקסוס ES 350 ו-BMW סדרה 5.

על העיצוב של ג'נסיס G80 אחראי לוק דנקרוולק, המעצב הבלגי הנחשב ואחד מרשימת טאלנטים ארוכה ויקרה שגייסה ג׳נסיס כדי לפתוח מבער מול הגרמניות. ברשימה הזאת ניתן למצוא בין השאר את המעצבים פיטר שרייר ופיליפו פריני, המהנדס אלברט בירמן שהיה ראש חטיבת M ב-BMW ופאייז רחמן שהיה אמון על נושא ה-X-Drive, גם כן ב-BMW. הגריל העצום בחזית הוא חלק משפת ה-G-Matrix החדשה של ג'נסיס שמזכירה את זה של בנטלי. אגב, ה-G80 כבר זכתה לכינוי ״בנטלי בחצי מיליון ש״ח״. סימן ההיכר הבולט של דגמי ג'נסיס החדשים הוא צמד פנסי ה-Led Quad Lamps שמתחילים בחזית, ממשיכים אל פנסי האיתות ועד לחלק האחורי. קחו מילה שלי: הם נראים הרבה יותר טוב בשעות החשכה. חישוקי ״18 ברמת גימור Limited ו-״19 ברמת גימור Luxury, שהם היפים ביותר שראיתי עד היום, משלימים הופעת ספורט אלגנטית יוקרתית. המידות של ג'נסיס G80 הן 499.5 ס״מ אורך, 192.5 ס״מ רוחב, 146.5 ס״מ גובה ו-424 ליטרים בתא המטען.

בפנים, תא הנוסעים של הג'נסיס G80 עמוס בחומרים סופר איכותיים, עור כמעט בכל פינה, עץ אמיתי ואיכותי וגם באלומיניום לא חסכו שם. ברמת הגימור Luxury תקבלו גם מושבי עור נָאפָּה באותה תבנית עיצוב G-Matrix מהגריל בחזית וכסטנדרט, מושב Ergo Motion לנהג, עם עיסוי ו-18 אופציות לכיוון המושב. את ידית ההילוכים מחליפה חוגת Shift by Wire מזכוכית ולידה בורר מצבי הנהיגה המאפשר לבחור בין Comfort, Eco, Sport ו-Custom.

לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ״12.3 מציג את הנתונים בתלת מימד וברזולוציה שלא נופלת מזו של מרצדס או BMW. לידו צג מולטימדיה בגודל ״14.5 שתוכנן בצורה חכמה לרוחב כדי שלא יסתיר את הדרך ועם אפשרות לפצל את המסך ואת הנתונים המוצגים בו לפי התאמה אישית. על הצג אפשר לשלוט גם באמצעות פקד מגע חכם. מתחת לצג המולטימדיה יש מסך מגע נוסף לשליטה על בקרת האקלים והמושבים המחוממים/מאווררים.

לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגת שטח מת בוידאו חי

גם לנוסעים מאחור בג'נסיס G80 לא יחסר מקום, הודות לבסיס גלגלים נדיב של 301 ס״מ. בין המושבים המרווחים והמפנקים יש משענת יד עם כפתורי בקרה המאפשרים שליטה על מערכת המולטימדיה ופיצ׳רים נוספים ברכב, וניתן לקבל כאופציה גם צמד מסכים לנוסעים מאחור.

ג'נסיס G80 מגיעה אלינו עם תקינה אירופאית ומנוע טורבו בנזין 2.5 ליטר 4 צילינדרים מסדרת Smartstream החדשה. הוא מפיק 304 כ״ס ב-5,800 סל״ד ומומנט מירבי של 43 קג״מ כבר ב-1,650 סל״ד. מסיבוב קטן שעשיתי עליו אפשר לומר: זה מרגיש יותר. תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים בלבד ומזניקה את ה-G80 מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 6 שניות עגולות, עד למהירות מירבית של 240 קמ״ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 8.5 ק״מ לליטר לפי נתוני היצרן. בג׳נסיס G80 יש טכנולוגיה והרבה, אבל שווה להזכיר את מערכת הסאונד של Lexicon מבית הרמן קרדון עם 18 רמקולים ומערכת ה-Preview ECS המנטרת את תוואי הדרך באמצעות מצלמה ומתאימה את פעולת המתלים בזמן אמת. התוצאה היא נסיעה רכה וחלקה משמעותית בגרסת Luxury שם היא מותקנת.

מערכת ה-Preview ECS של ג׳נסיס

את הגביע הכי גדול ג'נסיס G80 מקבלת בבטיחות, כאן היא מקבלת ציון 8 כסטנדרט עבור שתי רמות הגימור. מעבר לפלטפורמה החדשה והמחוזקת שתוכננה לספוג את מרבית הפגיעה במקרה של תאונה, ה-G80 מגיעה עם מערך של 10 כריות אוויר, כולל אחת בין הנהג לנוסע מלפנים. יש לה גם מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, תאורת Matrix Led חכמה המונעת את סינוור הרכב המגיע ממול, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירה על מרכז הנתיב, מצלמות 360 היקפיות, מניעת יציאת נוסעים מהרכב במקרה של רכב חוצה שעלול להוות סכנה, הצגת שטח מת בוידאו חי על גבי לוח המחוונים (אם טרם ראיתם – גאוני! יש את זה גם בסונטה ובסנטה פה החדשים), התרעה מפני עירנות נהג ועוד.

ג'נסיס G80 הגיעה לישראל עם תג מחיר התחלתי של 385,000 ש״ח עבור גרסת הכניסה Elegant ו-439,000 ש״ח עבור גרסת Luxury המפוארת. המחיר כולל חבילת שירות מקיפה עם טיפולים לשלוש שנים ולקיחה והחזרת הרכב ע״י נציג של ג'נסיס, במקום שאתם תצטרכו לנסוע למוסך. אין ספק שג'נסיס מגיעה לישראל בתקופה מאתגרת ומזיזה את הגבינה של אאודי, מרצדס, BMW, וולוו ולקסוס, בעיקר בכל הקשור לחוויית השירות והתמורה למחיר. בהמשך צפויות להגיע לכאן גם גרסאות 100% חשמליות והיברידיות נטענות ולהפוך את התחרות למעניינת אף יותר.

תמונות: יצרן

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו