ג'נסיס שחררה טיזר לקראת חשיפת הגרסה החשמלית של ג'נסיס GV70 ⚡
loader image

482 כ״ס, 400 ק״מ טווח ריאלי ו-4.5 שניות מ-0 ל-100: ג'נסיס GV70 חשמלי נחשף ⚡

קריאה
🌎 השקה עולמית > 482 כ״ס, 400 ק״מ טווח ריאלי ו-4.5 שניות מ-0 ל-100: ג'נסיס GV70 חשמלי נחשף ⚡

מעדכן גרסה

סגמנט רכבי היוקרה בעלי הנעה 100% חשמלית רותח בדיוק כמו זה של הרכבים ״העממיים״, ועכשיו מצטרף שחקן שעשוי להיות ה-Game Changer של הקטגוריה, לאחר שג'נסיס חשפה את הגרסה החשמלית של ג'נסיס GV70, ה-Mid Size SUV היוקרתי שלה שהפך לדגם הנמכר ביותר של המותג בישראל, תוך שהוא קוטף את התואר ה-SUV of the Year לשנת 2022 מטעם מגזין הרכב הנחשב MotorTrend. ג'נסיס GV70 החשמלי צפוי להגיע לישראל בחצי השני של 2022 ולתת פייט רציני למלכת הסגמנט, אאודי e-tron ול-EQC של מרצדס.

ג'נסיס GV70 חשמלי
חזית אטומה ועיצוב חדש לחישוקים. ג'נסיס GV70 החשמלי

ג'נסיס GV70 החשמלי נחשף בתערוכת הרכב בגוואנגז'ו שבסין (כן, אותה עיר שבו שיחק ערן זהבי) הפכה את ג׳נסיס GV70 לדגם החשמלי השלישי של ג'נסיס, לאחר ה-G80 Electrified וג'נסיס GV60, ה-SUV החשמלי הראשון ולמעשה הרכב הראשון אי פעם של ג'נסיס שתוכן מאפס כחשמלית. בניגוד לכל דגמי ג'נסיס שמיוצרים בקוריאה, ג'נסיס GV70 החשמלי צפוי להיות מיוצר במפעל החדש של יונדאי המיועד לרכבים חשמליים באלבמה, כדי ליהנות מההטבות של ממשלת ארה״ב שדורשת שייצור הרכבים יקרה בתחומי המדינה. לפי גולדמן זקס, היקף שוק הרכב החשמלי בארה״ב עמד על 360,000 יחידות ב-2020 וצפוי לגדול לכיוון 8 מיליון יחידות לקראת 2030.

כזכור, בג'נסיס הכריזו שהחל מ-2025, כל הדגמים החדשים שלהם יהיו בעלי הנעה חשמלית בלבד.

כפי שניתן לראות בתמונות שג'נסיס שחררה, הגריל הקדמי שמאפיין את המותג, ומסיבה לא ברורה לא שולב בעיצוב של ג'נסיס GV60, מקבל כאן את הגרסה החשמלית והאטומה שראינו גם ב-G80 Electrified, עם פתח הטעינה בחזית הרכב. גם החישוקים בקוטר ״20 זכו לעיצוב חדש ואוירודינמי יותר והמפלטים כמובן נעלמו.

תא הנוסעים נותר זהה, מלבד כפתור Boost על ההגה ועדכון למערכת המולטימדיה שעכשיו כוללת את ההגדרות הנדרשות לרכב חשמלי.

ג'נסיס GV70 חשמלי
ג'נסיס GV70 חשמלי

ג'נסיס GV70 החשמלי אמנם לא תוכנן מאפס כרכב חשמלי על פלטפורמת E-GMP של קונצרן יונדאי, כמו ג'נסיס GV60, קיה EV6 ויונדאי איוניק 5, אבל זה לא הפריע למהנדסים של ג'נסיס לאפשר לו ״ליהנות״ מכל התכונות והטכנולוגיה המתקדמת של הקבוצה, כמו טעינה אולטרה מהירה במתח של 800 וולט ובהספק מקסימלי של 350 קילוואט ותאפשר טעינה של 80% סוללה בתוך 20 דקות בלבד, על הנייר, אם תצליחו למצוא מטען מתאים במזג אוויר מתאים. הטווח הריאלי לפי תקן EPA צפוי לעמוד על כ-400 ק״מ.

ג'נסיס GV70 החשמלי יתמוך גם בתכונת ה-V2L המאפשרת לו לנצל את האנרגיה בסוללה כדי להפעיל מכשירי חשמל בהספק כולל של 3.6 קילוואט. ראיתם פעם סרט טבע בטבע? עכשיו תהיה לכם את ההזדמנות.

ג'נסיס GV70 חשמלי
ג'נסיס GV70 חשמלי

ההספק המקסימלי הכולל של צמד המנועים החשמליים יעמוד על 482 כ״ס ו-71 קג״מ באמצעות לחיצה על כפתור ה-Boost שנמצא על ההגה. נתון התאוצה הרשמי עומד על 4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, 1.2 שניות פחות מאאודי e-tron ו-0.6 שניות פחות ממרצדס EQC. באופן מפתיע, בג'נסיס לא מסרו פרטים על קיבולת הסוללה.

ג'נסיס GV70 החשמלי גם צויד במערכת רגנרציה חכמה המאפשרת נסיעה באמצעות דוושה אחת, וכדי לחסוך בחשמל הוא יודע לנתן את המנוע הקדמי. המערכת גם מזהה את תנאי הדרך מלפנים ופיצ׳ר ה-e-Terrain יאפשר לו יכולות להפגין ביצועים גם בשטח. אל תבנו על מעלה ורדית, כן?

כדי להפחית את הרעש בתא הנוסעים, ג'נסיס GV70 החשמלי צויד בטכנולוגיית ביטול רעשים שפועלת באמצעות מערך של חיישנים המפעילים צלילים ״נגדיים״ בתדרים מיוחדים שבוקעים מהרמקולים.

כאמור, השיווק של ג'נסיס GV70 החשמלי צפוי להתחיל בחציון השני של 2022.

״אמא הבאתי גביע״. SUV of the Year לשנת 2022 של MotorTrend

תמונות: ג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו