ג׳נסיס הפילה הרבה לסתות, כששיחררה לרשת את הידיעה על הג׳נסיס X, מכונית ספורט קופה עם לוק עתידני, אבל לא כזה שמנותק לגמרי משפת העיצוב הנוכחית של דגמי המותג הנמכרים כיום. באירוע מיוחד שהתקיים בלוס אנג׳לס, ג׳נסיס מיהרו להבהיר שהג׳נסיס X בעיצוב שהוצג לא תגיע אל פס הייצור, אבל לאור העובדה שמדובר בדגם קונספט מאוד מתקדם, רוב הסיכויים שהדגם שכן יגיע אל פס הייצור לא יהיה רחוק ממה שהוצג.
ג׳נסיס X קיבלה פרופורציות ומידות קלאסיות לרכב GT. הדבר הראשון שפוגשים, כמו בכל דגמי ג׳נסיס, זה את גריל ה-G-Matrix העצום שדומה מאוד לזה של ה-G70 החדש. מכסה המנוע המפוסל עם השקע שממשיך את הלוגו וצמד פנסי ה-Quad Lamps שממשיכים ברציפות מהחזית ועד לדלת הנהג, מוסיפים לו נוכחות שקשה להתעלם ממנה וגם לוקחים הלאה את השימוש שנעשה באלמנט שני הקווים בדגמי המותג כיום. החלק האחורי דומה מאוד לדגם קונספט אחר של המותג, הג׳נסיס Essensia שהוצג בעבר ומשתלב היטב במראה הקופה, לא יודע כמה זה פרקטי מבחינת תא מטען, אבל היי, את מי זה מעניין בכלל כשמדובר ברכב ספורט קופה, ועוד קונספט?
מהצד הוא נראה כמו רכב ספורט קופה קלאסי, כשטרנד ה״מראות במקום מצלמות״ נמצא גם כאן משיקולי גרר ואווירודינמיות. אוקי, וגם כי זה נראה טוב יותר. צמד קליפרים בוהקים שקשה לפספס עם הכיתוב ג׳נסיס מלפנים ומאחור וחישוקי ״22 עם צמיגי 295/25 של מישלן מסוג Pilot Sport מוכיחים שהמעצבים של ג׳נסיס לא פספסו אף קופה במדריך ״איך לעצב רכב ספורט קופה חשמלי בשנת 2021״.
גם תא הנוסעים נראה לא פחות עתידני. האלמנט שצד את העין הוא דווקא ידית ההילוכים שמתהפכת ב-180 מעלות. שווה לראות את זה בוידאו. העיצוב הוא מינימליסטי, בעיקר בכמות הכפתורים ולנהג לוח מחוונים דיגיטלי לנהג. מקום מאחור? לא ממש וטוב שכך, רכב GT, זוכרים?
בג׳נסיס לא שיחררו אפילו פיסת מידע לגבי יחידת ההינע של הג׳נסיס X, וסלחתי להם על זה, כי מה שבעיקר חשוב בשלב זה של רכב הקונספט, זה בעיקר הנראות החיצונית שלו. ואם ניקח בחשבון שממש לאחרונה קונצרן יונדאי-קיה השיק את פלטפורמת E-GMP החשמלית שמאפשרת בין השאר הנעה כפולה ותאוצה של 3.5 מאפס למאה וטווח ריאלי של כ-480 ק״מ, אני מנחש שהיא תדע לייצר אדרנלין והרבה.
עכשיו רק נותר להחזיק אצבעות שהגרסה האמיתית תהיה קרובה ככל האפשר לגרסת הקונספט. ג׳נסיס צפויה להשיק כבר השנה דגם חשמלי ראשון שלה, GV60, שכבר מקיף בהצטיינות את הנורבורגרינג.
תמונות: יצרן
[…] במרכז תא הנוסעים מוצגת לראשונה קונסולה ״מרחפת״ בדומה לאיוניק 5, ואני לוקח הימור שגם אותה ניתן יהיה להזיז. בחלק העליון שלה יש את כפתורי השליטה במערכת המולטימדיה ולראשונה את ידית ״ההילוכים״ שזכתה לשם המפוצץ ״Genesis Crystal Sphere״ וככל הנראה קיבלה השראה מהידית שהוצגה בג’נסיס X קונספט. […]
[…] במרכז תא הנוסעים מוצגת לראשונה קונסולה ״מרחפת״ בדומה לאיוניק 5, ואני לוקח הימור שגם אותה ניתן יהיה להזיז. בחלק העליון שלה יש משטח טעינה אלחוטי, כפתורי השליטה במערכת המולטימדיה ולראשונה את ידית ״ההילוכים״ שזכתה לשם המפוצץ ״Genesis Crystal Sphere״ וככל הנראה קיבלה השראה מהידית שהוצגה בג’נסיס X קונספט. […]
[…] בחזית הוא קיבל את גריל ה-G-Matrix, רק שכאן דווקא שמרו על תאורת ה-LED הכפולה, בעיצוב חדש שנמשך מהגריל אל בתי הגלגלים, דומה למה שראינו בג׳נסיס X קונספט. […]
[…] G80 ספורט מגיעה לאחר מתקפה רצינית של השקת דגמים, כמו ג’נסיס X, דגם הקונספט החשמלי, G70 החדשה שעברה מתיחת פנים רצינית […]