אופל משיקה בישראל צמד דגמי גרנדלנד X היברידיים נטענים
loader image

התחבר גם אלינו: אופל גרנדלנד X בגרסה היברידית נטענת (PHEV)

קריאה

אקס בוקס

קבוצת לובינסקי מכניסה שחקנית חיזוק חדשה לזירת ה-SUV הקומפקטיים נטענים, האופל גרנדלנד X ההיברידית נטענת (Opel Grandland X PHEV), מתחרה לפיג׳ו 3008 הפופולארית שכבר משווקת בארץ בגרסה זהה. הגרנדלנד X מגיעה אלינו בשתי גרסאות, אחת עם הנעה קדמית וגרסה נוספת בעלת הנעה כפולה.

גרסת הכניסה שקיבלה את השם הטריוויאלי PHEV מחברת בין מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים, שיודע להפיק 180 כ״ס ומומנט מירבי של 30.6 קג״מ, למנוע חשמלי המותקן מלפנים ומפיק 110 כ״ס ו-32.6 קג״מ. ההספק המשולב עומד על 225 כ״ס ו-36.7 קג״מ כשהתיבה האוטומטית עם שמונת ההילוכים שולחת את הכוח לגלגלים הקדמיים, ואלו יודעים להזניק אותה מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.9 שניות בלבד, עד למהירות מקסימלית של 225 קמ״ש. רגע, אמרנו נטענת, לא? היצרן מצהיר, לפי תקן WLTP, על טווח נסיעה של 61 ק״מ ומהירות של עד 135 קמ״ש על חשמל בלבד, לפני שמנוע הבנזין ייכנס לעזור קצת. צריכת הדלק המשולבת והדמיונית עומדת על 71.4 ק״מ לליטר, גם כן לפי תקן WLTP, כשפליטת המזהמים מכניסה אותה לקבוצת זיהום 2 עם 32 גרם של CO2 לכל קילומטר של נסיעה.

הגרסה החזקה יותר, שגם בשם שלה לא הפעילו יותר מדי יצירתיות, PHEV4, מוציאה 20 כ״ס יותר מאותו מנוע כמו בגרסה הקודמת, עם מומנט זהה. אך כאן היא מקבלת עזרה משני מנועים חשמליים, 110 כ״ס ו-32.6 קג״מ בסרן הקדמי ו-113 כ"ס ו-16.9 קג"מ בסרן האחורי ולכן למעשה מקבלת הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 300 כ״ס ו-53 קג״מ, שרובו מגיע מיידית מצמד המנועים החשמליים. כל הכוח הזה מזניק את האופל גרנדלנד X בגרסה הזאת בתוך 6.1 שניות בלבד, עד למהירות מקסימלית של 240 קמ״ש. נסיעה על חשמל בלבד מתאפשרת לטווח של 63 ק״מ ומהירות מקסימלית של 135 קמ״ש, לפי תקן WLTP. ליטר אחד ייקח אתכם למרחק של 76.9 ק״מ לפי תקן WLTP 32 והיא תפלוט 31 גרם של CO2 בכל קילומטר, נתון שמכניס גם אותה לקבוצת זיהום 2.

באופל גרנדלנד X ההיברידית נטענת יש שלושה מצבי נהיגה: ספורט, היברידי וחשמל, כשבגרסת ה-PHEV4 מתווסף מצב 4WD. ע״י כך אפשר לבחור בין נסיעה בתוך העיר על חשמל בלבד ולהטעין את הסוללה באמצעות המנוע ובלימת הטעינה (Regenerative Braking) בנסיעה מחוץ לעיר רק על מנוע הבנזין.

בשתי הגרסאות הותקנה סוללת ליתיום יון בקיבולת 13.2 קוט״ש הנטענת באמצעות מטען מובנה, On Board Charger בהספק מקסימלי של 3.7 קילוואט. בחישוב פשוט זה אומר שלמטען AC ציבורי או ביתי (Wallbox) ייקח כארבע שעות להטעין אותה במלואה ולשקע ביתי יידרשו כשעתיים נוספות. באופל מעניקים אחריות של 8 שנים או 160,000 ק״מ על הסוללה. עוד קצת מספרים: נפח תא המטען עומד על 390 ליטרים ו-1,528 ליטרים כשהמושבים מאחור מקופלים. המשקל של כל אחד מהגרסאות עומד על כ-1.8 טון ואורך בסיס הגלגלים הוא 2,675 מ״מ.

אבזור ובטיחות

שתי הגרסאות, גם ההנעה הקדמית וגם ההנעה הכפולה מוצעות ברמת גימור אחת, Ultimate, הגבוהה ביותר. אבזור הבטיחות כולל שלל מערכות אקטיביות כמו בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה ותחילת נסיעה, בלימת חירום במהירות של עד 140 קמ״ש, זיהוי הולכי רגל ובלימה במהירות של עד 60 קמ״ש, התרעה מפני עייפות נהג, התרעה מפני התנגשות מלפנים, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, התרעה מפני רכב בשטח מת, זיהוי תמרורים, 6 כריות אוויר ועוד.

היצע הגאדג׳טים והפינוקים כולל פנסי LED ראשיים, בקרת אקלים עם שני אזורים, מצלמת 360, אוורור, חימום, תמיכת ירכיים ותמיכת גב חשמלית במושבי העור מלפנים, מושב נהג חשמלי כולל זיכרונות, חישוקי ״19, צביעה בשני גוונים, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה באמצעות תנועת רגל, צג מולטימדיה בגודל ״8 התומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, שקעי טעינה מלפנים ואחד מאחור ועוד.

צ׳ק אאוט

כל התענוג הזה לא הולך להיות זול, כשהגרסה עם ההנעה הכפולה והשם הלא מקורי PHEV4 מגיעה עם תג מחיר בסגנון רמי לוי של 229,990 ש״ח והגרסה עם ההנעה הקדמית בלבד תחזיר לכם 10 שקלים עודף מ-205,000 ש״ח. המחיר כולל כאמור אחריות של 8 שנים או 160,000 ק״מ על הסוללה ו-4 שנים או 120,000 ק״מ על שאר מערכות הרכב וגם עמדת טעינה לא כולל התקנה. עכשיו תראו, נכון שהיא חולקת את אותה פלטפורמת EMP2 של תאגיד PSA עם הפיג׳ו 3008 ההיברידית נטענת, אבל לדעתי היא נראית פחות טוב ממנה. בנוסף, צפויה לה תחרות גם מהנירו ההיברידית נטענת וגם מהראב 4 באותה תצורה שצפוי לעלות ארצה ב-2021.

צילומים: רונן טופלברג ואופל



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו