באיחור אופנתי: סיאט לאון החדשה הגיעה לישראל והיא נראית טוב מתמיד
loader image

באיחור אופנתי: סיאט לאון החדשה הגיעה לישראל

קריאה

משפחתית אופנתית

צ׳מפיון מוטורס יבואנית אאודי, פולקסווגן, סקודה וסיאט בישראל, מתחילה לשווק את הלאון החדשה, הדור הרביעי של המשפחתית הקומפקטית שפותחה בהשקעה של 1.1 מיליארד יורו. שלושת הדורות הקודמים של הסיאט לאון, שמיוצרת באותה עיר שבה ליאו מסי משחק כדורגל, מכרו כ-2.2 מיליון רכבים ברחבי העולם, מה שמאפשר לה להחזיק בארון הגביעים את התואר ״הסיאט הנמכרת ביותר בכל הזמנים״. הלאון תשווק בישראל בשלב זה בשתי רמות גימור בלבד, ״סטייל״ הבסיסית ו-FR המאובזרת ביותר.

רק לאחרונה היא הצטיינה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP, כשהיא מקבלת חמישה כוכבי בטיחות ועוקפת אפילו את בת הדודה שלה מגרמניה, אאודי A3, איתה היא חולקת את פלטפורמת MQB.

גם המנוע של הלאון החדשה זהה לזה של האאודי A3 החדשה: טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 המפיק 150 כ״ס ומומנט מירבי של 25.5 קג״מ כבר ב-1,500 סל״ד. הוא שודך לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים וגם למערכת תמיכה היברידית (Mild Hybrid) המסייעת למנוע עם כוח ביציאה מהמקום, בעקיפות וגם מאפשרת לשייט בקטנה על המנוע החשמלי בלבד. הלאון מזנקת מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.4 שניות עד למהירות מירבית של 221 קמ״ש. כשצריכת הדלק המשולבת עומדת על 4.8 ליטרים ל-100 ק״מ (ברמת גימור סטייל).

העיצוב החיצוני כרגיל בסיאט לא מאכזב. קווים נקיים וחדים, קימורים במקומות הנכונים, וכמובן – הצבע האדום שכנראה ל-90% מהרוכשים לא יהיה את האומץ לקחת כי הם חושבים על סחירות כמו מרבית הישראלים. היא קיבלה חתימת תאורת יום בצורת משולש, כשיחידות התאורה בגרסת ״סטייל״ הן מסוג Eco Led ו-Full LED בגרסת FR. מאחור היא קיבלה ספוילר וגם שם, תאורת LED עם פס תאורה לכל רוחב דלת תא המטען ופנסי איתות עוקבים בסגנון אאודי. חישוקי ״17 או ״18 משלימים את המראה הסקסי-מוטורי ובגרסת FR תקבלו גם סף אגזוז בגימור כרום. הלאון גדלה ב-86 מ״מ ברוחב ל-4,368 ובסיס הגלגלים צמח ב-50 מ״מ ל-2,686. הרוחב עומד על 1,799 מ״מ ובגובה היא מסתיימת לאחר 1,456 מ״מ מהקרקע.

תא הנוסעים עוצב מחדש כשבמרכזו מערכת מולטימדיה בגודל ״10 (״8.25 בגרסת סטייל) התומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay ודוברת עברית. ידית ההילוכים הקטנה קיבלה השראה מזו של ה-911 החדשה. יש גם ארבעה שקעי טעינה מסוג USB Type C, בקרת אקלים עם שלושה אזורים וברמת האבזור FR גם כניסה והנעה ללא מפתח, אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״10, תאורת אווירה ועוד.

מה עם קצת בטיחות? הנה: אז את המחמאות על חמשת הכוכבים היא קיבלה בפתיח, והיא קיבלה אותם בזכות שלל מערכות. כסטנדרט בגרסת ״סטייל״ תקבלו שש כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור מרחק מהרכב מלפנים, בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל, התרעה מפני עייפות נהג, חיישני חניה מאחור ומצלמת רוורס. גרסת FR מוסיפה זיהוי רכב הנמצא בשטח מת, התרעת תנועה צולבת בנסיעה לאחור והתרעה מפני רכב מתקרב בעת פתיחת דלת הנהג. אבל מה עם שאר הנוסעים?

צ׳ק אאוט

סיאט לאון ברמת אבזור ״סטייל״ מגיעה עם תג מחיר של 134,900 ש״ח, ועבור רמת האבזור FR תצטרכו לרשום צ׳ק גדול יותר ע״ס 152,900 ש״ח, לפני הנחות. בהמשך צפויה להגיע אלינו גם גרסת FR עם מנוע 2 ליטר ו-190 כ״ס שמזניקים אותה מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 7.4 שניות, אך לא ידוע בשלב זה מתי הגרסה ההיברידית תנחת אצלנו, כי לאירופאים כנראה חשוב יותר מזיהום האוויר יותר מאשר לממשלת ישראל.

תמונות: סיאט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו