חוות דעת על אאודי A3 החדש, להיט המכירות שהגיע לישראל בדור הרביעי
loader image

חוות דעת: אאודי A3 החדש (גרסת S Line)

קריאה

שר הטבעות

האאודי A3 החדש שנחת לאחרונה בארץ נכנס לנעליים גדולות מאוד. סביבת הנוסעים המצוינת שלו, איכות החומרים וההרכבה, הפכו אותו לרב המכר של אאודי בישראל, שר ארבע הטבעות ולמשפחתית היוקרתית הנמכרת ביותר, למרות שהוא משתייך בכלל לקטגוריית הפרימיום הקומפקטיים.

בדור הרביעי האאודי A3 החדש מציג עיצוב חדש, עדכני וחטוב. המעצבים טוענים שקיבלו השראה מהלמבוריגני קונטאש ואני טוען שג׳יזל בונדשן אמרה שאני הגבר הכי סקסי שהיא פגשה מאז ומעולם. באאודי נצמדו לנוסחה המנצחת של ה-A3 ושמרו על בסיס הגלגלים והמידות ביחס לדגם היוצא, מלבד תוספת של 30 מ״מ באורך וברוחב. בניגוד לדורות הקודמים, הדור הנוכחי ישווק בגרסת 5 דלתות בלבד, לאחר שבאאודי הסתכלו על נתוני המכירות ביחס לגרסת ה-3 דלתות. אני ביליתי עם גרסת ה-S Line שכרגע היא המאובזרת ביותר מבין שני דגמים שנמכרים בישראל, כשתג המחיר שלה עומד על 214,000 ש״ח לפני תוספת של 10,000 ש״ח על חבילת Sharp המוסיפה גג שמש פנורמי, בקרת אקלים עם שני אזורים ופתחי אוורור מאחור ובקרת שיוט אדפטיבית. יודעים מה, אם דיברנו על מחיר ואבזור, בואו נדבר על הפיל בחדר: רכב פרימיום עם תג מחיר שמתחיל ב-198,000 ש״ח ויכול להסתיים ב-234,000 ש״ח מגיע ללא מצלמת רוורס שתוכלו לקבל בתוספת תשלום בהתקנה מקומית. בנוסף, פונקציות כמו כפתור חיוג/ניתוק שיחה ושליטה במולטימדיה נעדרות מההגה. רשימת החסרונות מסתיימת עם מושבים קדמיים שלא מתכוונים חשמלית ו… זהו בגדול.

מנוע וביצועים

בחזית של האאודי A3 הותקן מנוע הטורבו בנזין המוכר והטוב מדגמים אחרים של פולקסווגן, כמו הגולף החדשה, ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים שמפיק 150 כ״ס ומומנט מירבי של 25.5 קג״מ כבר מ-1,500 סל״ד. בפועל, המומנט מרגיש הרבה יותר מהנתון על הנייר וה-A3 החדש מרגיש ומתנהג בצורה מאוד ספורטיבית, בין השאר בזכות תיבת שבעה הילוכים אוטומטית כפולת המצמדים שמעבירה את כל הכוח לסרן הקדמי בלבד. הוא נותן את כל הבטחון שצריך ביציאה לעקיפות ומזנק מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.4 שניות, עד למהירות מרבית של 225 קמ״ש.

המנוע הנחמד הזה חולק את הקרדיט עם יחידת תמיכה היברידית (Mild Hybrid) המחליפה את האלטרנטור הישן והמוכר במנוע חשמלי שמתפקד למעשה גם כגנרטור. כשמנוע הבעירה הפנימית פועל, הגנרטור מטעין סוללת 48v קטנה הנמצאת מתחת למושב הנוסע מלפנים, כשזו נטענת גם באמצעות החיכוך הנוצר במהלך הבלימה (Regenerative Braking). במהירות שיוט של 60-140 קמ״ש, האלטרנטור הופך למנוע חשמלי המניע את הרכב ומאפשר למנוע הבעירה הפנימית קצת מנוחה. הפעולה הזאת מתרחשת גם במצב של תחילת נסיעה, הודות לכך שבאאודי חיברו את המערכת הזאת למצלמה ולרדאר שיודעים לזהות את התנועה מלפנים. אגב, לאחרונה התעורר דיון סביב הפרסום של סוזוקי המשווקת את הסוויפט החדשה כהיברידית, כשלמעשה היא מצוידת באותה מערכת תמיכה היברידית המתוארת כאן, מערכת השונה מזו שניתן למצוא במכוניות היברידיות פר אקסלנס.

תא הנוסעים

מלבד החסרונות שציינתי למעלה, סביבת הנוסעים שודרגה, אבל לא בצורה דרמטית ביחס לדגם שמסיים את תפקידו. מושבי עור ספורטיביים עם תמיכה לברכיים המתכוונים ידנית ולא חשמלית יהפכו את הנסיעה לנוחה ורגועה, כשמאחור שני מבוגרים לא גבוהים מדי יוכלו להצטרף לנסיעה. אם יש לכם ילד או חבר שהתנהג לא יפה לאחרונה, אתם מוזמנים להושיב אותו במושב המרכזי מאחור כעונש הולם. ההגה כאמור חסר פיצ׳רים בסיסיים ומאחוריו ה-Virtual Cockpit, לוח השעונים הדיגיטלי והאינטואיטיבי בגודל ״10.25.

פתחי האוורור החדשים בצד הנהג דווקא כן מזכירים את דגמי למבורגיני האחרונים, כשבצד הנוסע הם משתלבים בצורה אלגנטית בדשבורד. מערכת המולטימדיה, ה-MMI, דופקת שעון בגרסתה העדכנית צג בגודל ״10.1 עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto ובקצה שלה מערכת שמע עם שישה רמקולים בלבד. למטה יש כפתור ווליום חדש ומתחכם שלוקח זמן להתרגל אליו, שקע USB רגיל ועוד אחד Type C וידית הילוכים פורשה 911 סטייל. בפינת ״הכפתורים החסרים״, הוקרבו בטרם עת חימום במושבים הקדמיים, חניה אוטומטית ומסייע חניה שלא זכו להגיע לארץ המובטחת. את המסך הקטן של מערכת בקרת האקלים והכפתורים הפיזיים אתם תאהבו מהר מאוד.

יוצאים לסיבוב

לחיצה על כפתור ה-Start מעירה את ה-A3, ה-Google Pixel מרגיש בבית עם ה-Android Auto ויוצאים לדרך. לא לוקח יותר מדי זמן ושמים לב שתיבת ההילוכים עושה את העבודה בשקט ובאלגנטיות, בלי יותר מדי דרמה. בכלל, בידוד הרעשים באאודי A3 החדש מקבל ציון לא רע בכלל. במצב Dynamic, האהוב עליי גם ב-e-tron שלי, תגובות המצערת הן חגיגה לכל חובב נהיגה. ההגה חד ומדויק ועבור מכונית עם אופי ספורטיבי, המתלים כוילו באופן רך משהו, כשהוא מתמודד לא רע עם רוב המהמורות בדרך. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-13 ק״מ לליטר, למרות שלא הייתי אגרסיבי מדי, אך כאמור, נסעתי במצב Dynamic רוב הזמן. מערכות הבטיחות של האאודי A3 החדש עבדו בצורה מצוינת, לא שיצא לי לבדוק את כולן, אבל בקרת השיוט האדפטיבית ובקרת הסטייה מהנתיב עמדו יפה בניסיונות הנודניקים שלי לאתגר אותן.

אוקי, הבנו, שורה תחתונה?

האאודי A3 החדש משווק בישראל בשלב זה בשתי גרסאות בלבד. בהמשך צפויות להצטרף אליו גרסת S3 וגרסה היברידית נטענת (פלאג אין). כאמור, תג המחיר לגרסת הכניסה לפני תוספות עומד על 198,000 ש״ח ו-214,000 ש״ח לגרסת ה-S Line שאיתה ביליתי. זה לא מעט כסף ביחס לרכב קומפקטי עם לוגו של אאודי בחזית, אבל לדעתי מגיע למי שמוציא את הסכום הזה, לקבל את כל הדברים הטריוויאליים שהיינו מצפים למצוא, כמו למשל, מצלמת רוורס שהיא סטנדרט היום לרכבים בחצי מהסכום הזה. ״המזל״ הגדול של אאודי הוא שה-A3 מתומחר בסימטריה כמעט מושלמת למתחרה שלו מ-BMW, הסדרה 1 (החל מ-190,000 ש״ח) ועל גרסת הכניסה של המרצדס A-Class תצטרכו לשלם 229,900 ש״ח בגרסת הכניסה.

תמונות: אאודי

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו