וויה פרי, מותג פרימיום סיני חדש נוחת בישראל: SUV עם סטנדרט גבוה והרבה ביצועים
loader image

Voyah, מותג הפרימיום החשמלי מסין הושק בישראל

קריאה

חבילת הפרימיום

חברת מטרו מוטור שמוכרת היטב דווקא בתחום הדו גלגלי בישראל, עושה צעד משמעותי נוסף בדרך להיות יבואן רכב לגיטימי, עם השקת מותג Voyah בישראל, עם הדגם הראשון שלו, וויה פרי, כחודשיים לאחר שהשיקה כאן את ליפמוטור, החשמלית האורבנית. וויה הוא מותג נוסף וצעיר מבית תאגיד דונגפנג הסיני, שהוקם רק בדצמבר 2020, ואם זה מה שהוא הספיק לעשות בשנתיים וקצת, אני בהחלט אופטימי ממה שאנחנו עתידים לראות ממנו בהמשך.

וויה פרי - Voyah Free
וויה פרי

עיצוב

הדגם הראשון שוויה מנחיתים בישראל הוא וויה פרי (Voyah Free) שנכנס לקטגוריה הכי רותחת שיש, בטח בתחום היוקרה אליו הוא מכוון. לפי מטרו מוטור, המתחרים הישירים שלו הם מרצדס EQC, ג׳נסיס GV70 החשמלי, BMW iX3 וכמובן להיט המכירות של הקטגוריה, Audi e-tron שנכון לעכשיו לא משווק בישראל עד להגעת גרסת מתיחת הפנים ברבעון השני של השנה תחת שמו החדש Q8 e-tron.

וויה פרי עוצב ב-ItalDesign שנמצאת בבעלות קונצרן פולקסווגן, ונחשבת לאחת מחברות עיצוב הרכב המובילות בעולם, וחתומה בין השאר על על BMW M1, פיאט פנדה, פולקסווגן גולף (דור 1), פיאט פונטו, אלפא רומיאו בררה ועוד. הגנים הללו מסבירים את המראה המרשים שלו, שמהר מאוד הדביק לו את הכינוי ״המזראטי הסינית״, בזכות הדימיון הרב למזראטי לבנטה.

וויה פרי - Voyah Free
וויה פרי – Voyah Free

מדובר ב-D-SUV מרווח עם בסיס גלגלים של 296 ס״מ, אורכו 4905 מ״מ, רוחבו 1950 מ״מ וגובהו 1660/1645 מ״מ (תלוי במצב המתלים). כל הפינוקים הללו מגיעים עם מחיר של משקל לא נמוך: 2,415 ק״ג. נפח תא המטען עומד על 560 ליטרים.

אחד האלמנטים שמושכים את תשומת הלב הוא הלוגו המואר בחזית, לצד שני פסי הלד, וזה משהו שמרשים עוד יותר בעיקר בשעות החשכה. מלבד זה, העיצוב הוא די סטנדרטי לקטגוריה, כולל ידיות מוכמנות משיקולי מקדם גרר ואווירודינמיות, וחישוקים בעיצוב טורבינה.

אבזור ורמות גימור

וויה פרי שישווק ברמת גימור אחת בלבד, נותן את ההצגה האמיתית בתוך חלל הנוסעים, עם איכות חומרים והרכבה שעונים על הגדרת הפרימיום, אבל עדיין, לא יכולים להסתכל לגרמניות בלבן של העיניים. לצד האטרקציה של שלושה מסכים בגודל ״12.3 שעולים ויורדים בהתאם למצב הנסיעה או בחירת הנהג, יש גם משטח מגע מהסוג שאפילו החבר׳ה בלקסוס כבר הבינו שלא צריך, לאחר שהתעקשו עליו יותר מדי שנים.

עוד קטע לא ברור זה ההתעקשות של המעצבים למקם את כפתורי הזיכרונות למושבים לתוך המסך, במקום שיהיו בצורה נוחה ונגישה על הדלתות, כמו בכל רכב אחר בעולם…

וויה פרי - Voyah Free
וויה פרי – Voyah Free

אבל, יש גם דברים טובים והרבה, כמו גג שמש פנורמי עם 10 דרגות שונות של הצללה, משקיפות מלאה ועד לאיטום מוחלט. אין לי ספק שבעלי טסלה היו מאוד רוצים לראות את הפיצ׳ר הזה אצלם. יש גם מערכת לראיית לילה לטווח של עד 150 מ׳, מהסוג שיש בארץ גם ב-DS7, שתי מצלמות בתוך הרכב המאפשרות לתעד את הנוסעים ולעשות סלפי משפחתי בקלות, עיסוי במושבים מלפנים שמפתיע לטובה באיכות ובעוצמה שלו, הניתנת להתאמה. אגב, המושבים מלפנים הם גם מאווררים, מחוממים ומתכווננים חשמלית.

חובבי הסאונד ייהנו ממערכת מבית Dynaudio שאפשר למצוא ברכבים כמו פורשה קאיין ובוגאטי ויירון. לא שאני מצליח להבין למה צריך מערכת שמע ברכב כמו בוגאטי ויירון 🤔

וויה פרי - Voyah Free
וויה פרי – Voyah Free

כבד כבד, אבל 4.4 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש

וויה פרי צויד בצמד מנועים חשמליים בהספק כולל של 489 כ״ס ו-73 קג״מ, שניזונים מסוללה גדולה במיוחד בקיבולת 106 קוט״ש. למרות שמדובר ב-SUV ששוקל כמעט 2.5 טון, לוקח לו 4.4 שניות בלבד להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש.

את הסוללה ניתן להטעין במטען AC ביתי בהספק של עד 11 קילוואט, או בעמדת DC מהירה בהספק של עד 100 קילוואט (בלבד). לפי נתונים היצרן, צריכת החשמל עומדת על 202 וואט/שעה לק״מ, וטווח של 500 ק״מ לפי תקן WLTP.

בוויה מתגאים גם במתלי האוויר המאפשרים להתאים את פעולת המתלים בהתאם למצב הנסיעה, מגובה של 168 במצב ספורט ועד 213 מ״מ של מרווח גחון במצב ״שטח״. ולא סתם המרכאות שם, כן?

וויה פרי - Voyah Free
וויה פרי – Voyah Free

בטיחות

וויה פרי טרם נבחן ב-Euro Ncap, אבל במקבילו הסיני הוא זכה לחמישה כוכבי בטיחות, מה שמעיד שקרוב לוודאי זה יהיה הציון שלו גם באירופה, אלא אם יהיו הפתעות. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי (ששומר על מרבית הלקוחות של מטרו מוטור…), התראה מפני עייפות נהג, זיהוי רב הנמצא בשטח המת, מצלמת 360° היקפית, התראה מפני שכחת ילדים ועוד.

מחירים ומתחרים

למרות שיש עדיין פער מבחינת המוצר בין הוויה פרי לבין הגרמניות, זה מתבטא גם במחיר, שבשלושת החודשים הקרובים יעמוד על 379,985 ש״ח ומהווה בהחלט תמורה הולמת לכסף ולרשימת האבזור הארוכה והדי מרשימה. לאחר מכן, המחיר יחזור לזה הרשמי ויעמוד על 389,985 ש״ח, עדיין רחוק מאוד מ״מתחרות״ כמו Audi Q8 e-tron שצפויה לגרד את ה-600 אלף ש״ח מלמטה לכשתגיע לכאן במהלך השנה לאחר מתיחת פנים, ג׳נסיס GV70 החשמלי שיקר ממנו בכ-80 אלף ש״ח או מרצדס EQC שמתחיל ב-539,000 ש״ח.

כל זה עוד לפני שדיברנו על טסלה מודל Y, שלאחר הבלאגן של אילון מאסק, מתחילה ב-317,391 ש״ח, נכון לכתיבת שורות אלה, כי זה אילון מאסק ואין לדעת מה יקרה בעוד שעה. מתחרה ישיר נוסף הוא כמובן הונגצ’י שהושק כאן בשנה שעברה עם תג מחיר התחלתי של 399,000 ש״ח, אבל עם אבזור סטנדרטי נמוך משמעותית מזה של הוויה.

דגםמחיר
וויה פרי Voyah Free389,985 ש״ח

המחירים כוללים אחריות ל-5 שנים ללא הגבלת ק״מ על הרכב ו-8 שנים על הסוללה.

וולוג מקיף של כפיר ובועז מאירוע ההשקה כאן בקישור.

להורדת המפרט הטכני המלא של וויה פרי בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו