נסיעת מבחן על GAC GE3 ג׳יפון 100% חשמלי ✎ CarBlog.co.il
loader image

מבחן דרכים: GAC GE3

קריאה

הרכב השני הראשון

קצת לפני משבר הקורונה, יוניון מוטורס שמביאה לישראל את טויוטה ולקסוס, השיקה בישראל את מותג הרכב GAC (ראשי תיבות של Guangzhou Automobile Corporation). לישראלי הממוצע שלושת האותיות הללו לא יאמרו הרבה, אבל כדאי לדעת שמדובר בתאגיד סיני ותיק שמייצר בממוצע בשנה כ-2-2.5 מיליון רכבים, שזה בערך המספרים של מרצדס. ובואו נוריד כבר בהתחלה את הסקפטיות לגבי ארץ המוצא שלו ונזכיר שתי עובדות: 1. מדובר במדינה שבה מייצרים את ה-iPhone ועוד לא מעט מותגי יוקרה שגורמים לרבים מכם לפתוח את הארנק די בקלות 2. 80% מהחלקים של ה-GE3, מיוצרים בכלל מחוץ לסין. בואו לנסיעת מבחן על GAC GE3.

ה-GAC GE3 מגיע לישראל בתזמון מצוין, שכן מהפכת הרכב החשמלי שהחלה ב-2019 עם כניסתם של ה-MG ZS EV, ה-Audi e-tron, האיוניק החשמלית וגם דגמים שהיו כאן עוד לפני כמו הרנו זואי והניסאן ליף, קיבלה בוסט רציני ובהמשך השנה צפויים להיות מושקים דגמים חשמליים נוספים מצד יצרניות כמו פיג׳ו, סיטרואן, פיאט ועוד…

GAC GE3 ג׳יפון 100% חשמלי
פתגם סיני עתיק אומר: כשנגמר לך הדלק, סע על חשמל

בטווח השגה

נתחיל בדבר החשוב ביותר כשמדובר ברכב חשמלי – הטווח. כאן ה-GAC מתהדרת בנתון של 309 ק״מ, כ-46 ק״מ יותר מהמתחרה הישירה שלה, ה-MG ZS EV. הטווח הזה בהחלט יספיק לישראלי הממוצע לעשות את כל הסידורים, הביקורים וגם את הדרך בבוקר לעבודה ובחזרה, אם ניקח בחשבון שיש לו מטען זמין בבית או בעבודה. חשוב לציין שכרגע יש לו אפשרות לטעינת AC בלבד, בקצב של 6.6kW, אבל היבואנית מתעקשת שממש בקרוב יגיע לארץ מתאם שיאפשר טעינת DC מהירה.

קח אותי גם מהצד היפה שלי

מנצלת את המומנט

מבחינת ביצועים, ה-GE3 מפתיע לטובה. מנוע בהספק של 177 כ״ס ומומנט של 29.5 קג״מ נותן תחושה דינמית וספורטיבית החל מהנגיעה הראשונה בדוושה, בזכות המומנט המיידי ולוקח את ה-GE3 מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך כ-8.7 שנ׳.

ה-GE3 מפתיע לטובה בכל הקשור לאיבזור ואיכות החומרים. נתחיל במושבי העור המפנקים מהסוג שמעצבנים את מיקי חיימוביץ׳, מושב נהג חשמלי (ללא זיכרונות), פנסי לד, מסך מגע בגודל ״8 שעבר גיור כהלכה לעברית, Keyless מלא (כניסה והנעה ללא מפתח), מצלמת 360, משטח טעינה אלחוטי, פתחי מיזוג מאחור כולל שקע USB, גג נפתח וחישוקי ״18 עם צמיגים של מישלן.

ציון ״עובר״ בבטיחות

רשימת הבטיחות גם כן ארוכה, ואפשר למצוא בה חיישני חניה, התראה על סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי תמרורים, התרעה על סכנת התנגשות בהולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעה בפני התנגשות ברכב שלפנים. החסרון הבולט של ה-GE3 הוא היעדר מערכת בלימה אוטונומית ומערכת שמירה על הנתיב, מה ש״זיכה״ אותו במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

נמצאה ידית הילוכים של ריינג׳ רובר, תימסר לאחר קבלת פרטים מזהים

לסיכום

ב-139,000 ש״ח, כולל עמדת טעינה, ה-GE3 הוא תמורה נפלאה לכסף ומתאים למשפחה ישראלית עם שני ילדים, או אופציה מצוינת לרכב שני במשפחה.

נתונים טכניים:

משקל עצמי: 1,648 ק״ג
אורך: 4,337 מ״מ
רוחב: 1,825 מ״מ
גובה: 1,640 מ״מ
בסיס גלגלים: 2,560 מ״מ
נפח תא מטען: 370 ליטרים
נפח תא מטען עם מושבים מקופלים: 1,400 ליטרים
הספק סוללה: 54.75kWh

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו