עוד קרוסאובר למשפחה: יונדאי באיון הראשון אי פעם מושק בישראל
loader image

עוד קרוסאובר למשפחה: יונדאי באיון הראשון אי פעם מושק בישראל

קריאה

ספירת מלאי

בימים רגילים ללא משבר עולמי בשרשרת אספקה שגורם לבעיות מלאי חמורות והמתנה שלפעמים אף מגיעה לשנה, השקת קרוסאובר קומפקטי נוסף הוא כאב ראש רציני למי שקשה לו לקבל החלטות. אבל במציאות של ישראל 2022, כשהמלאי הוא המלך ולאו דווקא המותג, היבואניות עושות כל מה שאפשר כדי להשיג מלאים, גם אם זה אומר לצופף עוד יותר את אחת הקטגוריות הכי צפופות ממילא.

תגידו שלום ליונדאי באיון, הקרוסאובר הקומפקטי החדש של יונדאי שמתחיל את דרכו בישראל, ואם אתם שואלים את עצמכם ״רגע, הרי יש להם את היונדאי וניו, אז למה הם צריכים קרוסאובר קומפקטי נוסף״, אז השאלה במקום.

יונדאי באיון 2022
יונדאי באיון 2022

בגדול, יונדאי באיון הוא כמעט אח תאום של הוניו, רק עם קצת יותר סקס אפיל, ג׳ל בשיער והרבה יותר עוקבים באינסטגרם. ההבדל המהותי בין השניים נמצא בעיקר בבסיס הגלגלים, שם לבאיון יתרון של 8 ס״מ עם 258 לעומת 250 ו-9 ס״מ בגובה לטובת הוניו. שאר המידות כאמור די זהות, פינקתי אתכם בטבלה 👇

יונדאי באיוןיונדאי וניו
אורך418 ס״מ404 ס״מ
רוחב177.5 ס״מ177 ס״מ
בסיס גלגלים258 ס״מ250 ס״מ
מרווח גחון16.5 ס״מ19.5 ס״מ
גובה150 ס״מ159.2 ס״מ

שני מנועים, שלוש רמות גימור

יונדאי באיון ישווק אצלנו ע״י קבוצת כלמוביל עם שתי אפשרויות ליחידות הינע. הראשונה והצנועה יותר מפיקה 100 כ״ס ממנוע טורבו בנזין, שלושה צילינדרים בנפח 1 ליטר, מסדרת Smartstream של קונצרן יונדאי-קיה, אותו מנוע בדיוק שנמצא גם בקיה סטוניק החדש. הוא שודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים ו-11.7 שניות זה מה שלוקח לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש.

האפשרות השניה היא למעשה אותו מנוע בדיוק, רק שכאן הוא מגיע בתוספת יחידת Mild Hybrid במתח 48 וולט, המוסיפה לו 20 כ״ס נוספים ומסייעת לחסכון בדלק. לפי יונדאי, המנוע הזה מציג צריכת דלק של 18.5 ק״מ לליטר, אבל קחו בחשבון שזה בתנאי מעבדה. גם הוא שודך לאותה תיבת הילוכים שמורידה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד, עם 10.4 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש ומהירות מירבית של 185 קמ״ש.

כל הגרסאות מגיעות עם בורר מצבי נהיגה המאפשר לבחור בין Normal, Eco ו-Sport, כשכל אחד מהם משנה למעשה את התנהגות המנוע, תיבת ההילוכים, חדות המצערת וההגה.

יונדאי באיון 2022
יונדאי באיון 2022

אבזור ובטיחות

שתי הגרסאות הראשונות של הבאיון, Premium ו-Prime Plus ישווקו רק עם יחידת ההינע הבסיסית וגרסת ה-Mild Hybrid בגרסת הקצה Supreme.

רשימת האבזור הסטנדרטית כבר בגרסת ה-Premium די מפנקת וכוללת בין השאר תאורת LED בחזית, מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ׳ עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, מצלמת רוורס, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ׳, משטח טעינה אלחוטי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, תאורת אווירה, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית, תאורת יום DRL מ-LED, חיישני חניה היקפיים מקוריים, שמשות אחוריות כהות, מסילות גג, חישוקי 17 אינץ׳ ועוד.

רמת גימור Prime Plus מוסיפה גג בצבע שחור, וגרסת הקצה, Supreme, מוסיפה תאורת LED אחורית.

תא הנוסעים מיישר קו עם העיצוב המרענן מבחוץ, וכולל בין השאר קווים אופקיים ש״מעלימים״ את פתחי האוורור בצורה מאוד אלגנטית ויפה. כל השאר זה פשוט אותה סביבה של יונדאי, רק עם קצת יותר שיק.

יונדאי באיון זכה ל-5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של Euro Ncap, וציון בטיחות 6 לגרסת הבסיס ו-7 לגרסאות הבכירות מטעם משרד התחבורה.

שווה לציין ברשימת הבטיחות הסטנדרטית: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סינוור רכב המגיע ממול, התראה קולית (ללא חיישן) על שכחת ילדים ברכב ועוד.

רמת גימור Prime Plus מוסיפה זיהוי רכב הנמצא בשטח מת ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחורה.

רמת גימור Supreme מוסיפה מערכת להגבלת מהירות, המתריעה במקרה שעוברים את המהירות המותרת ויודעת לזהות תמרורים.

יונדאי באיון 2022
יונדאי באיון 2022

צ׳ק אאוט

אמרנו קטגוריה צפופה מאוד? הנה כמה מהתחרות שמחכה לבאיון: סיטרואן C3 איירקרוס, סקודה קאמיק, קיה סטוניק, טויוטה יאריס קרוס, פיג׳ו 2008 (שמגיעה גם בגרסה 100% חשמלית), רנו קפצ׳ור, אופל מוקה, פורד פומה, סיאט ארונה וניסאן ג׳וק. המשימה הקשה באמת לא תהיה לבחור בין האפשרויות, אלא להצליח לשים את היד על מלאי 😉

גרסהמחיר
יונדאי באיון 2022 רמת גימור Premium123,900 ₪
יונדאי באיון 2022 רמת גימור Prime Plus129,900 ₪
יונדאי באיון 2022 רמת גימור Suprme133,900 ₪

יונדאי באיון – מפרט טכני

תמונות: יונדאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו