מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס שעשה עלייה לישראל בפברואר 21, ציין השבוע אבן דרך משמעותית כשחצה את רף חצי מיליון המכירות מאז שהושק בעולם בנובמבר 2015.
הצמיחה של ג'נסיס די מרשימה ומיוחסת בעיקר לגיוס טאלנטים בכירים מתעשיית הרכב העולמית, שהקוריאנים ״גנבו״ מ-BMW, אאודי, בנטלי, למבורגיני, פולקסווגן ועוד. את 2015 המותג סיים עם 530 יחידות שנמכרו בלבד ברחבי העולם, אבל שנה לאחר מכן, ב-2016, הוא הציג צמיחה של 12,274% עם 65,586 מסירות כשבשלוש השנים שלאחר מכן ממוצע המסירות עומד על כ-80,000 רכבים מדי שנה. באופן לא מפתיע, מרבית המכירות של ג׳נסיס התרחשו בקוריאה, כשארה״ב היא המדינה השנייה בדירוג עם כ-100,000 יחידות מאז תחילת שיווק המותג שם ב-2016. צריך לזכור שהאסטרטגיה של ג׳נסיס כללה חדרה איטית יחסית לשווקים, כשרק בימים אלה ממש היא עושה את צעדיה באירופה.
ב-2020, השנה שבה מרבית הדגמים ששווקו כבר היו אלו שתוכננו תחת השרביט של ״נבחרת החלומות״ שגויסה, ג'נסיס כבר מסרה 128,635 יחידות, עלייה של 46% ביחס לשנה שלפני. העלייה מיוחסת בין השאר ל-Best Seller של המותג, מכונית המנהלים G80 (256,056 מכירות, כמעט מחצית) אך גם ל-GV80, רכב הפנאי הראשון אי פעם של המותג שהגיע בתזמון מצוין והתפרסם בין השאר לאחר שהציל את חייו של טייגר וודס. ה-GV80 מכר 38,069 יחידות ב-2020 ועוד 18,442 יחידות ברבעון הראשון של 2021.
הדגם הראשון שג'נסיס הציגה בתחילת דרכה היה ה-G90 (שהושק תחת השם EQ900 ולאחר מכן קיבל את שמו כיום) שהציג סטנדרט גבוה של אבזור וטכנולוגיה ביחס למתחרות בסגמנט היוקרה. מעבר ל-GV80 וה-G80 שכרגע משווקות גם בישראל, כבר במהלך חודש מאי צפוי לנחות כאן ה-G70 החדש, רכב הספורט סדאן היוקרתי של המותג שעבר מתיחת פנים מקיפה ויישר קו עם שפת העיצוב של המותג, Athletic Elegance המאופיין בין השאר בפנסי ה-Quad Lamps והשבכה הגדולה בחזית.
במהלך החצי השני של 2021 צפוי להגיע לישראל ולמדינות נוספות בעולם ה-GV70, רכב הפנאי הקומפקטי של ג'נסיס שככל הנראה יהיה גם הדגם הנמכר ביותר שלה. ה-GV70 אמור בין השאר לסיים את ההגמוניה של אאודי Q5 בסגמנט ולתת פייט גם ל-BMW X3, מרצדס GLC, קאדילק XT4, וולוו XC60, ריינג׳ רובר איווק, לקסוס NX ועוד.
גם בכל הקשור לדגמים חשמליים בג'נסיס נותנים עבודה. רק לאחרונה הושק הדגם הראשון אי פעם של המותג עם הנעה 100% חשמלית, תחת השם G80 Electrified, כשהוא מתבסס על פלטפורמת E-GMP החדשה והמעניינת של קונצרן יונדאי-קיה, שמארחת בין השאר גם את האיוניק 5 ואת קיה EV6. השבוע קונצרן הענק הקוריאני גם הודיע על השקעת ענק של למעלה מ-7 מיליארד דולר בארה״ב, במסגרתה יוקמו מפעלים ייעודיים לייצור רכבים חשמליים וכאלה המונעים ע״י תאי מימן. בתחילת 2022 ג׳נסיס עתידה לחשוף את הרכב החשמלי השני שלה שככל הנראה יקבל את השם GV60 וייכנס אל קטגוריית SCSUV.
מבול השקות הדגמים נמשך גם השבוע, כשבג'נסיס השיקו את ה-G70 שוטינג ברייק, גרסת סטיישן למכונית היוקרה הספורטיבית, שהיא גם הקטנה יותר בהיצע.
אבל רגע, מה זה שוטינג ברייק? 🤔 למעשה מדובר בשם המאפיין דגם סטיישן בתצורת קופה, כשתא המטען הוא גדול יותר מהממוצע, אבל ממש בקטנה. ההגדרה היבשה מתייחסת בעיקר לרכב עם שתי דלתות, אך לא מעט יצרניות משתמשות בשם הזה גם כשמדובר ב-4 דלתות. שניים מהדגמים המפורסמים בתצורה הזאת הם הפרארי FF ו-BMW Z3M קופה. מקור השם מגיע הרבה לפני המצאת המכונית, כשעוד בעידן העגלות והסוסים, התצורה של העגלה היתה כזאת המאפשרת לשנע את המתחרים בתחרויות הציד ואת הרובים הארוכים שלהם. אלו היו 60 שניות על שוטינג ברייק שלא ישנו את חייכם.
אז הדבר הראשון שצריך לדעת על ג'נסיס G70 שוטינג ברייק, הוא שבאופן לא מפתיע מדובר בדגם המיועד בשלב זה לאירופה בלבד, וזה אומר גם אלינו. למה דווקא אירופה? כי האירופאים אוהבים מאוד גרסאות סטיישן, ואחראים כמעט על 70% מסך המכירות של התצורה הזאת בעולם. בגרמניה לבד כמעט 20% מסך המכירות הן של גרסאות סטיישן. מכלמוביל היבואנית נמסר שהוא יגיע לישראל בהזמנה אישית בלבד ולא בייבוא סדיר כמו דגם ה-G70 בתצורת הסדאן, ולמען האמת – בצדק.
מבחינת המידות ה-G70 שוטינג ברייק נותר זהה לגרסת ה-G70 סדאן: 468.5 ס״מ אורך, 185 ס״מ רוחב, 140 ס״מ גובה ובסיס גלגלים של 283.5 ס״מ. נפח תא המטען של גרסת השוטינג ברייק עומד על 340 ליטרים, 40 ליטרים יותר מגרסת הסדאן, שההבדל החיצוני היחיד (וגם הפנימי) בין שתי הגרסאות הוא כמובן בחלק האחורי עם הספוילר ומנורות ה-Quad Lamps שהוטמעו בעיצוב של דלת תא המטען, שהופכת אותו לפרקטי יותר. בהיצע המנועים אין חדש, כשהדגם צפוי להיות משווק עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין 4 צילינדרים המפיק 252 כ״ס ומנוע 3.3 ליטר V6 מוגדש המפיק 370 כ״ס. יש גם מנוע דיזל שככל הנראה לא יגיע לארץ.
תמונות: ג'נסיס
כתיבת תגובה