הגרסה החשמלית של יונדאי קונה קבעה שיא טווח חדש לרכב חשמלי
loader image

יונדאי קונה קובעת שיא טווח לרכב חשמלי: 1,026 ק״מ

קריאה

היא עוד תגיע רחוק

בניסוי שנערך במשך כמעט 35 שעות במסלול בגרמניה, יונדאי הוציאה שלושה רכבי יונדאי קונה 100% חשמליות, אחד נהוג בידי המגזין הגרמני ״אוטו בילד״ ושניים נוספים מיונדאי גרמניה. הצוותים השיגו טווח דמיוני של 1,018 ק״מ, 1,024 ק״מ והשיא, 1,026 ק״מ בטעינה אחת. הצריכה הממוצעת של הרכב שקבע את השיא עמדה על 6.24kWh ל-100 ק״מ, רחוק מאוד מצריכת WLTP של הדגם, שעומד של 14.7kWh. אגב, ביונדאי קונה החשמלית מותקנת סוללת 64kWh וטווח ה-WLTP שלה (הצהרת יצרן) עומד על 415 ק״מ.

״תאכלי, תאכלי, מגיע לך״

חשוב לציין ששלושת הרכבים היו למעשה רכבי סטוק. משמע, שום שיפור או גורם כלשהו שאמור לסייע להן להשיג את התוצאה. ביונדאי ציינו שמערכת המולטימדיה והמזגן היו כבויים ולמעשה צריכת החשמל היחידה מעבר ליחידת ההינע היתה עבור התאורה החיצונית. צמיגים בעלי התנגדות נמוכה במידה 215/55R17 הותקנו ברכבים במסגרת הניסוי שהמהירות הממוצעת שבו היתה כ-30 קמ״ש וכשמד הסוללה הראה 0 ק״מ, ביונדאי יודעים לספר שהרכבים המשיכו לנסוע למשך כמה מאות מטרים נוספים.

השיא יוצא הדופן נקבע כמה ימים לאחר שיונדאי הכריזה על האיוניק כתת מותג נפרד לכל הדגמים ה-100% חשמליים (BEV) שתייצר מעתה והלאה. ביונדאי מבטיחים שלושה דגמים חשמליים חדשים במהלך ארבע השנים הקרובות, עם שאיפה ל-10% מהשוק שיהפכו אותה למובילת שוק החשמליות עד 2025. שיהיה להם בהצלחה עם זה.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו