ביקורת רכב: אקספנג G9 פרפורמנס
loader image

ביקורת רכב: אקספנג G9 פרפורמנס

קריאה

אקס פקטור

👍 יתרונות: אבזור, כוח, עוזרת קולית, טכנולוגיה, מתלי אוויר, טווח בפועל.

👎 חסרונות: גימיקים, תפעול מערכות הסיוע לנהיגה, אין אנדרואיד אוטו/אפל קארפליי.

אם יש משפט שפרסומאים משתמשים בו בנדיבות בכל הקשור להשקת דגמים חדשים, זה ״משנה את כללי המשחק״, למרות שברוב המקרים, כמו ברוב הפרסומות, אין קשר בין המוצר לנאמר. למה אני מספר לכם את זה? כי אי שם יושב פרסומאי שאשכרה יכל להשתמש במשפט הזה בכל הנוגע לאקספנג G9 פרפורמנס – וזה היה נכון. אתחיל מהסוף ועוד נגיע ל״אבל״, אבל, לא זוכר מתי נחת כאן רכב פרימיום/יוקרה שנתן תמורה גבוהה כ״כ ליחס שקל/רכב כמו הרכב שבו נהגתי. ללא מעט ישראלים אין בעיה לדחוף את היד עמוק לכיס כדי לרכוש רכב שרוב חוויית היוקרה שלו מסתכמת בסמל המתנוסס מלפנים. רחמנא לצלן, אני מכיר כאלה שרכשו רכב גרמני ״יוקרתי״ בלמעלה מ-200 אלף ש״ח ללא מצלמת רוורס.

אקספנג G9 פרפורמנס נכנס אל קטגוריה מעניינת במיוחד של חשמליות פרימיום/יוקרה גדולות לצד דגמים כמו טסלה מודל X (שעולה כפול ממנו), הונגצ׳י e-hs9, וויה פרי, BMW iX, אאודי Q8 e-tron, צמד דגמי ה-SUV של NIO, ה-ES8 ו-EL7. מכל אלה שציינתי – הוא גם הכי זול וגם מציע את העסקה המעניינת ביותר. פרטים בהמשך.

אקספנג G9 פרפורמנס
אקספנג G9 פרפורמנס

הנה, הגענו ל״אבל״

אז נכון שאקספנג G9 פרפורמנס הוא באמת סוג של החבילה המושלמת, במידה וחשקה נפשכם ב-SUV חשמלי, גדול ומפנק, וכפי שתוכלו לקרוא בהמשך הוא באמת מפתיע, א-ב-ל, כמו מתחריו הישירים מסין, זיקר ו-NIO, הפז״מ הקצר שלו ניכר (מדובר במותג בן 10 בלבד) אבל כפי שתקראו בהמשך, צריך קצת יותר זמן כדי להדביק פערים של איכות יוקרה גרמנית בת כמעט 100 שנים. אז האם השתדלו? מאוד. הצליח להם? בגדול. פספסו פה ושם? בהחלט. לסלוח להם? חד משמעית. זהו, עד כאן האבל.

אקספנג G9 פרפורמנס
אקספנג G9 פרפורמנס

עיצוב, איכות חומרים והרכבה

דווקא המראה החיצוני הסולידי ו״הרגיל״ של האקספנג G9 פרפורמנס לא מסגיר את מה שמתחולל בפנים. למראית עין זה עוד SUV גדול עם כל הטרנדים העכשוויים בעיצוב: פנסים צרים, חישוקי גדולים, יחידות תאורה המוטמעות כחלק מהפגוש הקדמי, ידיות הדלתות מוכמנות וצצות, חזית אטומה. אישית לא ברור לי למה הלכו כאן על חלק קדמי גדול כל כך, כאילו נדרש לאחסן מנוע V8 גדול ורועש, אבל תשמחו לגלות מתחת למכסה תא מטען בנפח 71 ליטרים, בנוסף ל-660 ליטרים מלפנים (1,576 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת). אגב, עם בסיס גלגלים של 299.8 ס״מ, לא ברור לי למה היצרנית לא בחרה לייצר גם גרסת שבעה מושבים. ואם כבר אנחנו במספרים, אז כדי לעשות סדר, המידות של גרסת ה-Performance הן 489.1 ס״מ אורך, 193.7 ס״מ רוחב ו-167 ס״מ גובה.

אקספנג G9 פרפורמנס
אקספנג G9 פרפורמנס

בפנים… ה-צ-ג-ה-!

אם לסכם את תא הנוסעים של האקספנג G9 פרפורמנס במילה אחת, אז ״וואו״ זה הדבר הראשון שעולה לי לראש. עם כל ההסתייגויות הנדרשות שציינתי למעלה, כן? אם נעלים את הלוגו מההגה, קל לחשוב שמדובר כאן בגרמנית עם מסורת ארוכת שנים. הם עשו כאן הכל נכון, החל משימוש מושבי עור נאפה מפנקים, מתכווננים חשמלית כמובן, עם תמיכה לירכיים, למותניים, לאפנדציט, מה שרק תרצו, עם זיכרונות, חימום, אוורור ועיסוי, וגם… חימום ועיסוי למושבים מאחור. איך אומרים דוז פואה בסינית? בכלל, אחרי שמתיישבים במושבים המפנקים הללו, מקבלים הצגה של פרימיום-טק במיטבו, עם שלושה מסכים, כולל לוח מחוונים קטן בגודל 10.25 אינץ׳, צג מולטימדיה בגודל 15 אינץ׳ וצד נוסף בגודל זהה עבור הנוסע מלפנים, שכמובן נסתר מעיני הנהג. הבת הקטנה שלי, בת 7, לא רצתה לזוז משם (היתה על בוסטר כדת וכדין, אל דאגה).

אקספנג G9 פרפורמנס
אקספנג G9 פרפורמנס

כמו בזיקר 001, גם כאן יש שלל רב של תפריטים, תתי תפריטים ותתי-תתי תפריטים, המאפשרים להתאים אישית כמעט כל דבר ברכב. האקספנג G9 פרפורמנס מגיע גם עם אפליקציה המאפשרת לשלוט בהרבה מאוד פיצ׳רים, כולל הפעלה מרחוק והתאמה של הטמפרטורה בתא הנוסעים, אך לצערי לא קיבלתי אותה כשלקחתי את הרכב. ההפתעה הטובה היתה העוזרת הקולית הכי טובה שפגשתי Ever. היא לא סתם טובה ומגיבה בצורה כמעט מושלמת, היא גם יודעת לזהות מי יושב איפה ברכב, ואם הנוסע שליד הנהג יבקש ממנה לעבור למצב ספורט, היא תסרב בנימוס ותבקש לקבל את ההנחיה הזאת מהיושב במושב הנהג. אותי היא כבשה. לא אעבור כאן על כל רשימת האבזור כי היא ארוכה למדי, רק שווה להזכיר את מערכת השמע של Dynaudio עם 18 רמקולים שעושה את עבודתה בצורה מעולה.

הדבר היחיד שקצת הרס את החגיגה הוא היעדר תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, וניסיון לשים ״פלסטר״ בדמות התקנה של Waze מקומי שהוא לא Native, מקווה שבפריסבי היבואנית יפתרו את זה באמצעות עדכון OTA בעתיד הקרוב.

תכל׳ס, איך נוסע?

האמת שבכל הנוגע לנסיעה – אין הפתעות, לטוב ולרע. כל עוד תיסעו בקו ישר ובכבישים שזכו לאספלט משובח, תוכלו ליהנות מעבודה מצוינת של מתלי האוויר ב-G9 פרפורמנס. קצת עיקולים ודינאמיות? תשכחו מזה. המפלצת הזאת שוקלת כמעט 2.5 טון ולא ממש אוהבת שמאתגרים אותה והיא מעבירה את המסר בצורה מאוד אסרטיבית. 551 כ״ס ו-73 קג״מ ה-G9 יודע לייצר, ולזנק מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 3.9 שניות בלבד, לפי הצהרת היצרן. המשקל הנדיב הוא בעיקר בגלל סוללת NCM בקיבולת 98 קוט״ש המותקנת ברצפת הרכב, ויודעת לקבל טעינת AC בהספק של 11 קילוואט ו-DC בהספק של עד 300 קילוואט. מכובד בהחלט.

אקספנג G9 פרפורמנס
אקספנג G9 פרפורמנס

ההיגוי רחוק מלהיות ברמה של מכונית ספורט גרמנית, אבל לתמרונים היום יומיים הוא בהחלט עושה את העבודה. לעקיפות אפשר לצאת בבטחון כמו שמכבי ת״א יוצאת למשחק גביע מול קבוצה מליגה ג׳, בכל זאת 73 קג״מ שמגיבים מהר מאוד. אני השתדלתי לבצע את רוב הנסיעות על מצב ספורט והאדרנלין היה בהתאם. ואם כבר תמרונים, בטח עירוניים, אז עם בסיס גלגלים הנושק לשלושה מטרים, קחו בחשבון שהוא די מסורבל, ועם כל הפינוקים הנדיבים והטכנולוגיה המוגזמת, לא מבין איך אף אחד באקספנג לא חשב על… היגוי אחורי, שהיה עושה פלאים לרדיוס הסיבוב שלו וליכולת לחסוך הרבה מאוד סיבובי הגה.

הטווח? אז היצרן מצהיר על 520 ק״מ, אבל עם צמד מנועים שבקושי מאפשר להוריד את הרגל מדוושת ההאצה, הצלחתי להגיע לצריכה של 18.7 קוט״ש ל-100 ק״מ, וזאת הפעם השנייה שיוצא לי לנהוג ברכב שפוגש את הצהרת היצרן, שבמקרה הזה עומדת על 520 ק״מ בין טעינות (הראשון היה קיה נירו החשמלי). ואם תרצו עוד קצת טווח, יש גם גרסת Long Range עם הנעה אחורית ושם הצהרת היצרן עומדת על 570 ק״מ בין טעינות.

נכון לכתיבת שורות אלה, אקספנג G9 זה לחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro Ncap (קליק למבחן המלא). מפרט הבטיחות שלו זהה בכל רמות הגימור (שאפו ליבואן) וכולל בין השאר 7 כריות אוויר ואת כל מערכות הסיוע לנהיגה, כמו בקרת שיוט, בלימה אוטונומית, זיהוי רכבים הנמצאים בשטח המת ועוד. לתפעול של בקרת השיוט צריך להתרגל, היא לא מהטובות שפגשתי.

אקספנג G9 פרפורמנס
אקספנג G9 פרפורמנס

שורה תחתונה: ★★★★★

אקספנג G9 הוא בהחלט אלטרנטיבה מעניינת לאלו המחפשים ״משהו חדש״ בסגמנט ה-SUV החשמלי הגדולים יותר. בניגוד למותגים סיניים אחרים שפגשנו, ניכר שעשו שם עבודה רצינית כדי לספק תמורה מצוינת למחיר, אולי הטובה ביותר בסגמנט כיום. הימור שלי: הוא יעשה כאב ראש רציני לגרמניות ברמת המחיר שלו. החדשות הטובות הן, שהוא מספק תמורה טובה יותר לכסף גם בגרסת ה-Long Range עם ההנעה האחורית, שזולה ממנו ב-55 אלף ש״ח. בקיצור, רוצו לנסיעת מבחן.

דגם וגרסהאקספנג G9 פרפורמנס
מחיר365,000 ש״ח
הנעהחשמלית, כפולה
סוללה98 קוט״ש NMC
טעינהעד 300 קילוואט, AC עד 11 קילוואט
מידות (ס״מ)אורך 489.1, רוחב 193.7, גובה 167, בסיס גלגלים 299.8
משקל2,415 ק״ג
תאוצה0-100 ב-3.9 שנ׳, מהירות מקסימלית: 200 קמ״ש
ציון בטיחותמשרד התחבורה – 7, Euro NCAP – חמישה כוכבי בטיחות
אקספנג G9 פרפורמנס
אקספנג G9 פרפורמנס

להורדת המפרט הטכני המלא של אקספנג G9 לחצו כאן

אקספנג G9 פרפורמנס
אקספנג G9 פרפורמנס

תמונות: אני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *