נסיעת התרשמות ראשונה על סיטי טרנספורמר CT-1
loader image

הרובוטריק הציוני הראשון: נסיעה ראשונה על סיטי טרנספורמר CT-1

קריאה

הדבר הקטן הבא

מהפכת הרכבים החשמליים שכובשת את העולם במהלך השנים האחרונות, היא חלק אחד, גדול ומשמעותי שהתחבורה האורבנית תעבור במהלך השנים הקרובות. כחלק מהרגולציה ההולכת וגוברת על רכבי בעירה פנימית, יותר ויותר ערים מרכזיות באירופה מבינות שמלבד זיהום האוויר, הפקקים והצפיפות שנגרמים בגלל רכבים גדולים שסותמים את הכבישים, יש את הקטע ש-95% מהזמן אתם גם ככה נוסעים לבד ברכב ובכלל, משתמשים בו בממוצע רק כ-5% מהזמן.

סיטי טרנספורמטר CT-1
סיטי טרנספורמטר CT-1

מכאן התחילה לצמוח קטגוריה קטנה ומבטיחה בשם L7e שמבלי לטרחן מדובר ברכב קומפקטי מאוד עם ארבעה גלגלים, סוג של אופנוע משודרג אם תרצו, במשקל של עד 450 ק״ג, מנוע בהספק של עד 21 כ״ס ומהירות מירבית של עד 90 קמ״ש. לכל הפרמטרים הללו, עונה באופן לא מפתיע CT-1 הדגם הראשון אי פעם של סיטי טרנספורמר, סטארט אפ הרכב הישראלי שהוקם לפני כעשור ע״י ד״ר אסף פורמוזה, אייל קרמר ואודי מרידור.

מאז שהוקמה החברה, ה-CT-1 עבר למעשה 7 גרסאות של ״אב טיפוס״, עד לדגם הנוכחי שגם הוא יתעדכן באופן משמעותי, בטרם יגיע אל פס הייצור באיטליה בהמשך השנה. אם לשפוט לפי הגרסה הנוכחית שעליה עשיתי נסיעת היכרות קצרה במתחם סגור בצפון ת״א, יש בהחלט למה לחכות. הסיטי טרנספורמר CT-1 הקומפקטי מציג מידות של כ-2.5 מ׳ אורך, מטר רוחב במצב סגור ו-1.4 מס׳ במצב פתוח, 180 ס״מ בסיס גלגלים ו-13.5 ס״מ מרווח גחון. הוא ישווק בשתי תצורות: נהג + נוסע מאחור או נהג + מקום למטען, קלאסי ל-Last Mile Solution עבור מטרופולינים.

בתחתית המרכב מותקנת סוללה בקיבולת 16 קוט״ש השוקלת 110 ק״ג וניתן להטעין 80% ממנה בתוך פחות מ-30 דקות.

סיטי טרנספורמטר CT-1
סיטי טרנספורמטר CT-1

תא הנוסעים הנוכחי של גרסת האב טיפוס המתקדמת נותן תחושת פרימיום, עם חומרים איכותיים. מימין יש צג דיגיטלי קטן המציג את נתוני הנסיעה (בגרסת הייצור יחליף אותו לוח מחוונים קטן שימוקם מאחורי ההגה), הגה ש״הושאל״ מפיג׳ו ובורר מצבי נהיגה קטן משמאל להגה. מעליו, מקום לסמארטפון המשמש גם כמפתח החכם שלו. וזהו בגדול.

נכנס ל-CT-1, מקבל תדריך קצר ויוצא לדרך. החבר׳ה בסיטי טרנספורמטר עשו משהו די חכם, כשתכננו את הרכב עם דלת אחת מכל צד. זה מאפשר בקלות גם להיצמד למכוניות, קירות וכל מה שתצטרכו, ועדיין לצאת מהרכב בצורה נוחה. התחושה בדקות הראשונות של הנהיגה היא כאילו שנוהגים בחצי רכב. במצב סגור, ה-CT-1 יודע להאיץ עד למהירות של 45 קמ״ש, וזה די חכם למען האמת, כי גם במהירות הזאת תחושת הבטיחות היא לא מקסימלית. במתחם שבו נסעתי לא ניתן היה להאיץ הרבה מעבר, אבל לדברי החברה, הוא יודע להגיע גם ל-90 קמ״ש במצב פתוח, שבו אגב כן יצא לי לנסוע והוא מעלה את תחושת הבטחון משמעותית וכבר נותן תחושה של רכב קומפקטי לכל דבר ועניין.

לא אכנס כאן לפרמטרים כמו תחושת החיבור בין ההגה לגלגלים, הבלמים ועוד דברים שלא רלוונטיים לגרסת אב טיפוס מתקדמת, שכן הובהר שרוב המכלולים יוחלפו בגרסה הבאה שתגיע אל קו הייצור.

סיטי טרנספורמטר CT-1
סיטי טרנספורמטר CT-1

שורה תחתונה

סיטי טרנספורמר CT-1 הוא בשורה אמיתית למטרופולינים וחברות המחפשות Last Mile Solution. יהיה מעניין לעקוב אחר המחיר שלו, לכשיגיע לישראל, כשהמחיר באירופה עומד כיום על 16,000 אירו עם אפשרות להזמנה מוקדמת בעלות של 150 אירו בלבד. מלבד הקטע הציוני, שכן מדובר ברכב הישראלי השני בלבד המגיע אל ייצור סדרתי אחרי הסוסיתא (אם לא לוקחים בחשבון לרגע את הזיבר של עידו כהן), לסיטי טרנספורמטר יש על הנייר את כל מה שנדרש כדי להפוך לדבר הנכון הבא על כבישי הערים הגדולות והצפופות: חשמלי, קטן, קומפקטי, תופס 25% בלבד משטח החניה ביחס לרכב רגיל. נקווה שמדינת ישראל תשכיל לתמוך בסטארט אפ המבטיח הזה.

סיטי טרנספורמטר CT-1
סיטי טרנספורמטר CT-1

ניתן להוריד את המפרט המלא של סיטי טרנספורמטר CT-1 כאן בקישור בפורמט PDF

תמונות: רונן טופלברג

סיטי טרנספורמטר CT-1
סיטי טרנספורמטר CT-1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *