מבחן דרכים: מרצדס EQE (גרסת 350 +) היא בדיוק מה שמצפים וקצת יותר
loader image

מבחן דרכים: מרצדס EQE (350+)

קריאה

מעל למצופה


👍 יתרונות: טווח בפועל, היגוי אחורי, מרווח פנים, בלימה רגנרטיבית חכמה
👎 חסרונות: טווח מוצהר, התנהגות כביש, היעדר תא מטען מלפנים

לקחת דגם קצה של מרצדס (אחד מהם לפחות) למבחן דרכים, זה כמו לצאת לדייט עם דוגמנית מפורסמת. אתה די יודע למה לצפות, מה היתרונות והחסרונות שלה, אבל עדיין, מגיע עם ציפייה שהיא תצליח להפתיע אותך. אז לדייט הזה, הדוגמנית המפורסמת הגיעה, כמה צפוי, במרצדס EQE, מכונית הסאלון החשמלית של מותג הפאר הגרמני, ששואף להוציא לגמלאות את דגם ה-E-Class במהלך השנים הקרובות (אל תספרו לו).

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני שלה הוא סוג של ״בייבי EQS״. זה אומר שהיא גם דינמית, גם מציגה קווים חלקים עם מראה קופה בחלק האחורי, אבל היא ״ארוזה״ היטב ולא מגושמת משהו כמו אחותה הגדולה. כבר כשנפגשנו בהשקה בארץ בסוף מאי, היה בינינו קליק. לפחות מהצד שלי. הסתכלתי על ה-EQS שעמדה לידה באולם בהרצליה, והדבר הראשון שעלה לי לראשון הוא המשפט המיתולוגי ״למה לא אמרת שאחותך יפה ממך?״.

מרצדס EQE מבחן דרכים
מרצדס EQE מבחן דרכים

עיצוב פנים, איכות חומרים והרכבה

אם אהבתם אותה מבחוץ (עניין של טעם אישי), אז דעו שמבפנים היא מרשימה פי כמה. ולפני שאני נשמע כמו איזה גרופי שלה (אני לא), בואו נזכור שהיא חשמלית חשמלית, אבל היא קודם כל מרצדס. ולמען האמת היא מפתיעה לטובה אפילו ברף המוכר של היצרנית משטוטגרט, בכל הקשור לאיכות החומרים המעולה, למרות פאשלות קטנות פה ושם בנושא ההרכבה, אבל באמת שמדובר בדברים קטנים זניחים, והרי אנחנו כאן כדי לדבר על הדברים הגדולים והחשובים, לא ככה?

המושבים המפנקים מלפנים עטופים בעור נאפה ונוחים להפליא, עם כל סוגי התמיכה ואפשרויות הכיוונון שתצטרכו אי פעם. חבל רק שברכב עם תג מחיר של חצי מיליון ש״ח, אוורור הוא פיצ׳ר שצריך להיות בתוספת תשלום, כשחימום מגיע כברירת מחדל. גם לנוסעים מאחור לא חסר מקום ושלושה מבוגרים יוכלו להיכנס בקלות לספסל האחורי וליהנות מאיזור נפרד לבקרת האקלים ושקעי USB לטעינה.

מרצדס EQE מבחן דרכים
מרצדס EQE מבחן דרכים

מלפנים מוצאים את צמד המסכים המוכר מה-EQS (לא ה-Hyperscreen כמובן), עם מסך המולטימדיה האנכי בגודל ״12.8 שתומך באנדרואיד אוטו בצורה הכי טובה שפגשתי אי פעם, למרות שהוא מאפשר חיבור עם כבל בלבד. מעבר לתצוגה גדולה במיוחד ומחולקת לשני מסכים, כשמנווטים באמצעות Waze, ניתן לראות חלק מההנחיות על גבי צג הנתונים העילי המשתקף על השמשה מלפנים, משהו שטרם פגשתי וחבל מאוד שלא נמצא ברכבים נוספים.

גם את לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ״12.3 הנמצא מאחורי ההגה ניתן להתאים אישית. שני המסכים אגב, תומכים בעברית בצורה מלאה לחלוטין, כך שנשאר לגייר רק את העוזרת האישית שניתנת להפעלה קולית אם רק תקראו לה Hey Mercedes.

מרצדס EQE מבחן דרכים
מרצדס EQE מבחן דרכים

יוצאים לדרך!

מרצדס EQE מתייצבת לדייט שלנו עם מנוע בהספק 292 כ״ס, המותקן על הסרן האחורי. הוא מייצר כמעט 57 קג״מ של מומנט ועל הנייר מזניק את ה-EQE בתוך 6.4 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 210 קמ״ש. התנהגות הכביש שלה, כמצופה ממכונית השוקלת 2.4 טון, רחוקה מלהיות דינמית. אמנם בקו ישר היא מספקת תאוצה לא רעה בכלל, אבל בפניות היא מייצרת תת היגוי בכמויות מסחריות. מצד שני, בואו נזכור שהיא קודם כל מכונית יוקרה חשמלית, כן?

למרות שעל הנייר יש לה 292 כ״ס ״בלבד״, בשום שלב היא לא נותנת תחושה שחסר לה כוח, בעיקר בזכות ההצאה הליניארית של המנוע החשמלי. לאלו מכם שהם ג׳אנקים של מומנט (כמוני), כדאי ללכת על גרסת EQE43 AMG עם ההנעה הכפולה בהספק כולל של 476 כ״ס ו-4.2 שניות מ-0 ל-100. אגב תאוצה וכבישים, בידוד הרעשים במרצדס EQE הוא באופן לא מפתיע מהטובים שפגשתי, כמו גם בולמי האוויר שיודעים להתמודד היטב מרבית המהמורות של כבישי ישראל, למרות המשקל הגבוה.

מרצדס EQE מבחן דרכים
מסך מולטימדיה OLED באיכות גבוהה, דובר עברית צחה

שלושה דברים נוספים ששווה לציין: 1.ההיגוי האחורי בזווית של 10°, כזה שהופך אותה מ-E-Class ל-A-Class בכל הקשור ליכולות התמרון, הוא נפלא וסוג של Game Changer, אבל מסוג הדברים שצריך להתרגל אליהם. 2. ואם כבר דברים שצריך להתרגל אליהם, אז מסיבה לא ממש ברורה, המהנדסים של מרצדס החליטו שבמקרה של בלימה רגרנטיבית, דוושת הבלם צריכה להיות לחוצה בהתאם. זה אומר שכשתרצו לבלום לבד, לפעמים תמצאו את עצמכם מגששים שם למטה ומחפשים את דוושת הבלם שלא נמצאת במקום שבו השארתם אותה. 3. ב-EQE יש פיצ׳ר שפגשתי לראשונה, המאפשר להעביר את הבלימה הרגרנטיבית למצב ״חכם״ ולשלב למעשה בין בקרת השיוט לאחזור האנרגיה לסוללה. זה לא פחות מגאוני ומתבקש שיהיה בכל רכב חשמלי.

מרצדס EQE מבחן דרכים
מרצדס EQE מבחן דרכים

מה פחות טוב? 430 ליטרים בתא המטען זה חלל קטן מדי לרכב בקטגוריה ובמידות כאלה (494.6 ס״מ אורך, 196.1 ס״מ רוחב, 312 ס״מ בסיס גלגלים), בטח כשה-E-Class הרגילה מציעה 540 ליטרים. אז נכון שיש לה סוללה ענקית בקיבולת 90 קוט״ש, אבל לאלו מכם שחיפשו חסרון משמעותי – הנה מצאנו.

צריכת הדלק עמ… סליחה, צריכת החשמל במהלך הנסיעה (לא אגרסיבית מדי) עמדה על כ-5.5 ק״מ לקוט״ש, מה שאומר שאפשר בקלות לעשות איתה טווח ריאלי של כ-500 ק״מ בין טעינות. לא יצא לי להטעין אותה בעמדת DC מהירה, רק בעמדת ה-AC הביתית שלי. גם מערכות הסיוע לנהיגה תפקדו בצורה מצוינת ונתנו הרגשה שיש על מי לסמוך.

מרצדס EQE מבחן דרכים
430 ליטרים בלבד בתא המטען

שורה תחתונה: ★★★★★

מרצדס EQE היא מכונית סאלון חשמלית מפוארת ומפנקת, בדיוק כפי שמצפים ממנה להיות. חשוב לזכור שמדובר בדור הראשון שלה אי פעם, ובגלל היותה כזאת היא מציגה גם לא מעט חסרונות לצד רשימת היתרונות הארוכה מאוד. לאלו מכם המחפשים טווח ריאלי, 500 ק״מ בין טעינות זה נתון מספיק בהחלט. אז אם תג מחיר של 500,000 ש״ח לא מרתיע את חשבון הבנק שלכם ובא לכם לעבור לרכב חשמלי יוקרתי ומפנק – תתחדשו.

תמונות: דיוויד לה שאפל. סתם נו, אני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו